Gå till innehåll

Få tillbaka raderad partition


CGD

Recommended Posts

Jag råkade orsaka mig en smärre katastrof!

När jag nyligen köpte mig en ny större hårddisk fick jag ändra lite på vilka enhetsbokstäver som de olika partitionerna skall ha.

Men jag hade för bråttom och slant så jag råkade ta bort partitionen istället för att ge den en ny enhetsbokstav!!!

Det var dessutom partitionen med alla mina foton och i och med att jag ändrade runt lite bland diskarna så hade jag just nu ingen backup. Eländet kommer i flock.

Jag har hittat ett program som tar tillbaka alla mina bildfiler men det finns en nackdel. Jag hade ordnat alla bilder i kataloger efter år, månad och speciella händelser. Programmet som tar tillbaka alla bilder läger däremot alla bilderna i en lång radda där katalogernas tidigare struktur inte behålls.

Känner någon till ett bättre program som tar tillbaka alla filer och kataloger så som de låg från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att du lyckas rädda din partition och återfå bilderna. Jag skulle iaf vara glad över det och lägga ner tid på att åter sortera dem i den mån det gick. PC Recovery Pro tror jag var ett program där man kunde kryssa för att programmet skulle försöka återställa ursprunglig ordning, men du får prova dig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia, det ser ut att kunna vara ett bra program. Tyvärr var jag snabbare och köpte ett annat program. EASEUS Data Recovery Wizard. Det var dyrt men mycket bra. Det tog tid på sig, ett helt dygn, men jag fick tillbaka allting precis så som det hade sett ut. Jag fick även tillbaks sådant som jag måste ha raderat vid något tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte just på den, :) fungerar hyffsat bra med förlorade bildfiler.

Problemet är ju detta när de kommer till återställa filers namn och taggar.

Samma vad gäller musikfiler, allt beror på hur väl disken varit defragmenterad innan händelsen.

Annars blir slutresultatet liknande som filernas data ligger utsplittrat på disken i molekyler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...