Gå till innehåll

Recommended Posts

Heur.Corrupt.PE@4294967295 C:\Users\Tia\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache\f_000323

Comodo rapporterade detta nyss.Farligt ?.

Corrupt betyder ju skadad och PE är en förkortning för körbar fil, så beteckningen betyder troligen att Comodo tycker att det liknar en skadad körbar fil. Det går förstås inte att uttala sig om det är något farligt i just detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ingen hjälp av länken du gav DAson.Jobbat med datorn en stund,hade problem med att komma åt säkerhetssajter men gt.se och andra gick bra,

lyckades smyga runt och sen köra onlinescan med symantec och F-secure,den senare gav vid handen att gammal javaversion användes i Google crome vilket är skumt då jag inte har laddat ner java och inte heller finns någon i datorn,när jag installerat java och kunde fortsätta med scan så frågade Google crome om den gamla eller nya skulle användas ??? i cromes tillägg finns bara wot så flash eller java syns inte.

Försöker komma till comodo.com för comodo kan inte kolla efter uppdateringar ens efter uppstart.Är det samma installationsfil för 32 och 64 bitars system när det gäller comodo ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en till plats i Chrome där man kan ändra förutom tillägg - Installerade Plugin chrome://plugins/

Fler alternativ & välja mellan hittas genom skriva adressen chrome://about/

Den listan har ökat på sig i dom senaste versionerna så man tappar hakan :o

Nedladdningssida Comodo Internet Security AV+brandvägg

Den gäller troligtvis för båda, man nämner 32 bitars tillsammans med 64 bitars arkitektur under fliken Features.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack för hjälp.Knepigt det här, min förra dator la av i juli och strax före så fallererade comodo lika som nu,blev förvånad då det plötsligt står "comodo internet cecurity premium i aktivitetsfältet emedans det står comodo internet security på ikonen på skrivbordet (den senare är den jag laddat ner).Tack för länkarna Out-of-Box.Använde samma comodo nedladdnings fil på båda datorerna.Avinstallerar nu comodo och kör diskkontroll,sen installerar ny comodo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...