Gå till innehåll

ändra behörigheter o ägarskap


mlannus

Recommended Posts

Hej , har kört med win7 nu ett tag men blir inte klok på det här med ätt ändra ägarskap o behörigheter, tycker hur jag än gör så får jag alltid åtkomst nekad . nu håller jag på o försöka ändra behörighet på ägaren alla till fullständig behörighet men hur jag än gör går det inte :( någon som har ett bra tips e???

finns det inget program som kan fixa detta på alla mappar i alla hd utan att man måste ta mapp för mapp ?

kör på ultimate x64 o är ensam kontohavare på datorn.

mvh Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ändra ägare/behörighet för hela disken på en gång. Dock inte mer än en disk åt gången. Fullständig behörighet bör endast tilldelas "Administratörer". På så sätt får även "Användare" rätt behörighet.

Bildguide kommer strax...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta windows explorer, högerklicka C:\, i vänster fält, välj Egenskaper, fliken Säkerhet, markera System (som ska ha full behörighet), ändra om det inte är så (redigera).

Klicka på Avancerat, Owner.. vad står det där?

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemdisken C:/ skall ha TrustedInstaller som ägare. Där får du ändra mappvis om du behöver det.

1. Öppna "Egenskaper" för disken, och gå till fliken "Säkerhet".

2. Tryck "Avancerat".

post-1936-0-64610600-1346491625.png

3. Gå till fliken "Ägare" och tryck "Redigera".

post-1936-0-49477100-1346491689.png

4. Bocka för "Ersätt ägare av underbehållare och objekt", markera "Administratörer" och Verkställ.

post-1936-0-20263700-1346491804.png

5. Gå till fliken "Behörigheter", bocka i "Ersätt alla underordnade...", markera "Administratörer" och Verkställ.

post-1936-0-42304900-1346491943.png

6. Resultatet i "Egenskaper" när allt är klart...

post-1936-0-80859400-1346492009.png

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...