Jump to content

ändra behörigheter o ägarskap

mlannus

Recommended Posts

Hej , har kört med win7 nu ett tag men blir inte klok på det här med ätt ändra ägarskap o behörigheter, tycker hur jag än gör så får jag alltid åtkomst nekad . nu håller jag på o försöka ändra behörighet på ägaren alla till fullständig behörighet men hur jag än gör går det inte :( någon som har ett bra tips e???

finns det inget program som kan fixa detta på alla mappar i alla hd utan att man måste ta mapp för mapp ?

kör på ultimate x64 o är ensam kontohavare på datorn.

mvh Magnus

Du kan ändra ägare/behörighet för hela disken på en gång. Dock inte mer än en disk åt gången. Fullständig behörighet bör endast tilldelas "Administratörer". På så sätt får även "Användare" rätt behörighet.

Bildguide kommer strax...

Starta windows explorer, högerklicka C:\, i vänster fält, välj Egenskaper, fliken Säkerhet, markera System (som ska ha full behörighet), ändra om det inte är så (redigera).

Klicka på Avancerat, Owner.. vad står det där?

Edited by Venoms

Systemdisken C:/ skall ha TrustedInstaller som ägare. Där får du ändra mappvis om du behöver det.

1. Öppna "Egenskaper" för disken, och gå till fliken "Säkerhet".

2. Tryck "Avancerat".

post-1936-0-64610600-1346491625.png

3. Gå till fliken "Ägare" och tryck "Redigera".

post-1936-0-49477100-1346491689.png

4. Bocka för "Ersätt ägare av underbehållare och objekt", markera "Administratörer" och Verkställ.

post-1936-0-20263700-1346491804.png

5. Gå till fliken "Behörigheter", bocka i "Ersätt alla underordnade...", markera "Administratörer" och Verkställ.

post-1936-0-42304900-1346491943.png

6. Resultatet i "Egenskaper" när allt är klart...

post-1936-0-80859400-1346492009.png

Edited by e-son