Flopp Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 (edited) När jag startar datorn idag så är alla mina inställningar borta, skrivbordet ser ut som det gjorde när datorn var ny, alla mina webläsarinställningar,epost inställningar, mappar på skrivbordet, osv.... är borta. Dock så ser bla. avast anivirus att vara kvar. Får upp ett medelande som säger "Du har loggats in med en temporär fil........" Känner panik då jag har en massa dokument som jag behöver komma åt. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Edited September 1, 2012 by Flopp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Låter inte som du lyckats logga in på ditt egna konto utan ramlat in på datorn via gästkonto eller något av dem övriga som finns. Verkligen använt rätt Användarnamn och lösenord? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flopp Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 Saken är den att det bara finns 1 användare på datorn, har provat logga ut, startat om men med samma resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 starta i felsäkert läge.. tryck F8 vid uppstarten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flopp Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 starta i felsäkert läge.. tryck F8 vid uppstarten När jag gör det så kommer jag till mitt vanliga skrivbord, men vad gör jag för att fixa problemet, när jag startade om från felsäkert läge så kom jag bara tillbaks till "fel" skrivbord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Gör en systemåterställning... se om det hjälper... i felsäkert läge då, naturligtvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flopp Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 Gör en systemåterställning... se om det hjälper... i felsäkert läge då, naturligtvis. Stort tack, det löste mitt problem, men frågan är varför detta problem uppstod? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flopp Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 Problem igen, när jag startade om datorn så kom jag tillbaka till "fel" skrivbord igen och alla inställningar borta. Gjorde om proceduren med systemåterställning i felsäkert läge och då kommer jag tillbaka med "rätt" skrivbord. Men frågan är vad detta fenomen beror på??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Undertill finns några platser där man kan se vilka olika behörigheter som ligger aktiva parallellt med användarkontot som vi normalt sett brukar logga in till. Ger kanske inte ett rakt svar men iaf ett hum om var vi kan börja titta och leta efter inställnings möjligheter som kan användas. Kontrollpanelen är ju också ett ställe där man kan ändra användar konton och justera gällande inställningar. Windows knappen + R för öppna rutan kör kommandon. Skriv därefter något av följande + Enter för ta dig vidare: RunDll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL nusrmgr.cpl lusrmgr.msc netplwiz alternativt control userpasswords2 Policy editors: Secpol.msc Gpedit.msc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts