Gå till innehåll

Köpa begat windows


Recommended Posts

Jag undrar om det finns något säkert sätt att köpa någon begad windowskopia. Jag har kompisar som har köpt och sedan ringt till windowssupporten och fått en ny valideringsnyckel.

Frågan kommer för att min Grabb har fått en dator utan OP och jag har inget OP att lägga in på hans dator. För min del funkar det med WinXP och jag tänkte mig få tag på en begad. Det är bara för att få i gång den och se vad den har för hårdvara för jag har ingen aning om det. Och jag vill inte köpa något som datorn inte klarar. Sen vet jag inte om han behöver Win7 eller 8. Han surfar och spelar Mindcraft och det går att göra i WinXP

Tack på förhand. :)

Och jag vet inte om det är rätt del av forumet. om jag är fel ute är det bara för moderatorer att flytta mig till rätt ställe. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt forum!

Detta kan kännas som en gråzon... men det är ändå brukligt: Du kan ladda hem en kopia av den Windowsversionen du har licens till från vilken sida du nu själv väljer. Det är licensen som är legitim och inte mediet du har det på. Eller varför inte låna en kompis skiva och installera från den så länge det är samma version som du har licensnyckel till.

Med vänlig hälsning // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. jag har fått en lisensnyckel från en kompis en gång på någon winXP version men jag testade att ladda ner flera olika och ingen funkade. går det att kolla vad lisensnyckeln är till för om det går kanske den funkar.

på chassiet var den lappen borttagen. troligen för att han vi fick datorn av ville ha kvar OP till sin nya dator. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fanns bara Windows xp pro och home från början...

Sedan med tiden kom Media center, Tablet, x64, Embedded, starter edition samt några till efter det att media player blev borttagen.

Men min gissning är någon av de två första..

Edit: Du kan alltid ringa Microsoft och fråga till vilken version din licensnycket är till.. tel:08-752 56 30

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte den nyckel jag fick av en kompis. Ingen som råkar ha en nyckel till WinXP att lämna vidare eller liknande. någon ni aldrig kommer använda t.ex.

bara en ödmjuk fråga. Är den olämplig så har jag förståelse för det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...