Gå till innehåll

Lösenordsfältet för Administratör saknas!


Melon43

Recommended Posts

Hej, jag är tyvärr tvungen att skapa en tråd för att kanske få hjälp med ett problem som jag har. Jag har Googlat detta problem (på ca 15-20 olika sätt) både på svenska och engelska men det är totalt hopplöst, tydligen verkar jag vara den enda i världen som har råkat ut för detta problem..!!!

Det är nämligen så att jag vill göra en så enkel sak som att installera ett program på min dator, men när jag försöker installera något så dyker det upp ett User Account Control-fönster där det står: Tillåter du att följande program kan användas för att göra ändringar på den här datorn? och sen: Fortsätt genom att ange ett administratörslösenord och klicka på Ja och det är där problemet kommer...

Det finns nämligen ingenstans att skriva in något lösenord, det finns inget fält att skriva någonting på eller i, det enda som finns är en "nerskuggad" Ja-knapp som väntar på ett lösenord innan den går att klicka på (från ett fält som inte finns), och en Nej-knapp som självfallet går att klicka på...jag tror jag blir galen, jag har letat och letat och det enda lösningen som finns är att försöka ändra Administratörs-inställningarna på hela datorn, men det roliga i denna soppa är att för att göra en förändring så måste jag ju självfallet komma förbi samma ruta likförbannat..!!!

Det går inte att göra någon enda ändring på datorn som kräver ett Administrations-lösen eftersom LÖSENORDSFÄLTET aldrig kommer fram...!!! Och som sagt, tydligen är jag ensam i hela världen med detta problem, eftersom det enda jag kan hitta på det allvetande Internet är att man ska gå in och skriva in sitt Administrations-lösenord och sen trycka på OK...tror jag fått en hjärnblödning av att läsa samma förslag om och om igen på olika forum...självfallet ska man gå in och skriva in sitt lösen och sen på OK, det är ju så datorerna har fungerat sen Hedenhös...men om nu inte fältet uppenbarar sig så är det ju inte lika lätt direkt... :angry:

Installera om hela Windows 8 lär ju knappast gå heller eftersom jag ju även då lär behöva skriva in mitt Administrations-lösen...tror jag snart slänger datorn i Älven, om jag nu inte behöver ett lösen för det också..??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

Jag gick in på den där länken och gjorde precis som det stod, och till min stora glädje så kom jag faktiskt in någonstans där jag kunde göra några inställningar i alla fall...men tyvärr så fick jag ett fönster med ett rött kryss på där det stod Följande fel uppstod vid försök att spara egenskaper för användaren Administratör: Åtkomst nekad när jag försökte avbocka "kontot är aktivt"-rutan...

Sen testade jag att starta gpedit.msc men där kom jag tyvärr inte in någonstans där jag kunde försöka göra några intsällningar, utan det kom direkt upp ett fönster där det stod: Grupprincipfel. Du har inte behörighet att utföra den här åtgärden Och så en Stäng-knapp... :(

Måste upp tidigt imorgon så jag kan inte fortsätta grotta i det här just nu, men det känns ju ändå lite hoppfullt när jag kom in på ett ställe (lusmgr) där det faktiskt gick att göra några inställningar... ska fortsätta söka imorgon... <_<

Tack igen

Redigerad av Melon43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat att förändra precis vad som helst inne i lusrmgr-appen...men det enda jag får är ett Åtkomst nekad-meddelande...

Det verkar som om datorn har "tappat bort" min möjlighet att göra en förändring i någon som helst användare, Administratör, Gäst, Hemgruppen, min lokala användare...det spelar ingen roll, jag får samma meddelande hela tiden... :angry:

Kan inte komma på någon annan förklaring än att det måste vara något virus på datorn... :unsure: ...men jag har kört Windows Defender och den hittar nada...

Något frustrerande... :(

Redigerad av Melon43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...