Gå till innehåll

nätverkskort?


Majsan83

Recommended Posts

har ett problem med mina föräldrars data.

dom har glocalnet och dom har fått nya inloggningsuppgifter så som anv.namn samt lösenord och ett nytt modempooolsnummer....men ibland kan dom koppla upp sig till internet ibland inte.

det kommer två olika felmeddelanden...kommer inte riktigt ihåg vad det stod men det stod ''fel 691 samt 721''......åtkomst nekad pga att anv.namn o eller lösen var ogiltigt på domänen (ang fel 691)....det är vad jag kommer ihåg.

kan det ha något med nätverkskortet att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej faktiskt inte... det var många år sedan jag själv använde modem :/ Skulle dock rekommendera att du kollar med internetleverantören vad det kan vara för det kan mycket väl vara de som har problem. Sedan kanske det finns några specialkommandon (AT-kommandon) som man kan behöva lägga in för modemuppkopplingen om jag inte minns helt fel... dessa kommandon variera beroende på vilket modem man har. Vet du vilket modem de har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ringde glocalnet idag om detta problem. och dom testade inloggningsuppgifterna i deras system och där funkade det.

men jag ska kolla upp vad det är för ett modem....men tack för tipsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu vet jag inte om detta är den informationen som du/ni vill ha ang mina föräldrars modem.

men modemet hette Lucent Win Modem.....något mer du vill veta om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu vet jag inte om detta är den informationen som du/ni vill ha ang mina föräldrars modem.

men modemet hette Lucent Win Modem.....något mer du vill veta om det?

Hej en fråga, är det en laptop? isåfall vilken sort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...