Iza Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Hej ! Jag heter Iza & har sett på senaste tiden att window 7 datorer då Laptop har fått något som kallas för Notebook men vad är det eller menas med Notebook ? har en laptop med just Notebook men vet ej vad det är Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Notebook = Laptop Same shit different name Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iza Posted September 8, 2012 Author Share Posted September 8, 2012 ok på så vis då vet jag tack för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Netbook ? Notebook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Laptop = det första namet på datorerna du hade i knät. Notebook = de modernare varianterna, lite tunnare bättre och smidigare. Netbook = Namnet kom i samband med minidatorena, de som hade 10,2" skärmar o därikring. Vad jag förstår så kallar man de flesta modellerna i dag bara för laptop eller bärbar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iza Posted September 9, 2012 Author Share Posted September 9, 2012 Tack för det Wheninrome ! jag har alltid kallat dom bärbara för Laptp men allt idag ska vara så modernt så nu kallas laptop tydligen för NoteBook tänk vad dom hittar på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts