Gå till innehåll

Norton Internet Security 2013


Gå till lösning Löst av Cecilia,

Recommended Posts

Det är ju inte så att skadliga program flyger in i datorn bara för att man har ett visst antivirusprogram utan det handlar ju om att man råkar surfa till en skadlig/hackad webbsida, klickar på länk i spam etc. De flesta får ju aldrig någon varning i antivirusprogrammet om att det finns skadliga filer i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla på forumet igen,nu har jag bestämt mig.

Norton borta för alltid.

Kommer att köra med MSE och Malwarebytes.

Versionen av MSE, som finns på microsofts hemsida, känner den av automatiskt att det är med 64-bit jag kör, eller skall man hämta den på något annat ställe i så fall.

Sen kommer jag att ta Malwarebytes betalversionen.

Mvh

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Cecilia, lite trött nu, men såg du det jag frågade om, versionen för 64-bit MSE är det den man hämtar från microsofts hemsida, känner den av automatiskt att jag kör mrd 64-bit ??

Korkad fråga kanske, men nu snurrar allt på, har formaterat om datorn, så det har ju blivit några timmar framför skärmen.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde igen en fråga.

Har nu skippat Norton helt.

Har Malware ( Betalprogrammet ) och har Microsofts Security Essentail.

Nu till frågan, det är inte så att om man har dessa två program tillsammans att dom stör, krockar med varandra ??

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Nej, MSE och MBAM (Malwarebytes Anti-Malware) krockar inte. MBAM är gjort för att köras ihop med ett antivirusprogram.

PS. Jag föreslår att du startar en ny tråd för problem med MSE för det är nog mer sannolikt att någon som kan MSE ser frågan om den inte finns långt ned i en tråd som heter något med Norton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...