DAson Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 (edited) Är det nån som vet vad WinPcap 4.1.1 är för nåt. Har sett den i Program mappen på C.. Har alltid undrat vad det är för nåt är det ett program eller vad. Ni vet säkert vad det är. //DAson Edited September 12, 2012 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Är det nån som vet vad WinPcap 4.1.1 är för nåt. Har sett den i Program mappen på C.. Har alltid undrat vad det är för nåt är det ett program eller vad. Ni vet säkert vad det är. //DAson Citerat från Sierra från detta forum: "Om du inte vet vad WinPcap är så är det ett (enl susning.nu) "ett programbibliotek för nätverksanalys under Microsoft Windows", används ofta för att köra olika program som sniffar nätverkstrafik. Om du själv inte vet vad det är så borde du kontrollera din datorn om du har några konstiga program installerade. Kolla gärna i kontrollpanelen om du har "WinPcap" "Wireshark" "Ethereal" "VNC (kanske)" eller någon annat du inte kännerigen..." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 · Hidden by Manneman, September 12, 2012 - Tjafs Hidden by Manneman, September 12, 2012 - Tjafs Om man skulle få "-Googla!" som svar varje gång man behöver hjälp med något så hade detta forumet varit som en stilla susning i sommarnatten. // Manneman Link to comment
Marion Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 (edited) · Hidden by Manneman, September 12, 2012 - Tjafs Hidden by Manneman, September 12, 2012 - Tjafs Om man skulle få "-Googla!" som svar varje gång man behöver hjälp med något så hade detta forumet varit som en stilla susning i sommarnatten. // Manneman Jag vet om att man svarar inte; "google på det". Men frågan var så himla enkel, så den kan anses som onödig, om jag skall vara ärlig. Han fick dock svar av mig och det är det som räknas. Jag förklara bara HUR jag sökte, det som du klippte bort. Men du har lite behov att påpeka lilla minsta. Men vi kan vända på hela den/din ideologi; Om user väljer att kasta in lilla minsta fråga här, så kommer forumet se ut som en spam-attack, och det kommer att sluta på samma sätt, dvs: "som en stilla susning i sommarnatten. I varje fall av någorlunda "kunnig personal" Edited September 12, 2012 by Marion Link to comment
DAson Posted September 12, 2012 Author Share Posted September 12, 2012 (edited) I Program och funktioner och WinPcap så står det CACE Technologies. Sökte CACE Technologies på Google och fick denna träff: http://www.cacetech.com/ Vet ju inte om man törs avinstallera den och vad som händer om den tas bort. //DAson Edited September 12, 2012 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Även till "capture" av vissa program, som gör just det, men varför inte visa en länk, så är saken klar. http://www.winpcap.org/default.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted September 12, 2012 Author Share Posted September 12, 2012 (edited) Avinstallerade WinPcap 4.1.1 och inget särskilt hände. //DAson Edited September 12, 2012 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 http://www.winpcap.org/misc/links.htm#tools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts