Gå till innehåll

"Därför kan Windows 8 bli en ny Vista-flopp"


Nilsson

Recommended Posts

Analytiker tror att möjligheten att nedgradera till Windows 7 är viktig för företag, men kan även innebära att Windows 8 blir ett "nytt Vista".

Microsoft meddelade nyligen att konsumenterna kommer kunna välja att nedgradera nya datorer med Windows 8 Pro till Windows 7 eller Vista om de önskar. Enligt en Michael Silver vid analysföretaget Gartner är det viktigt att möjligheten att nedgradera finns, speciellt bland företag.

Möjligheten att kunna nedgradera en ny dator till en tidigare version av Windows infördes av Microsoft i samband med lanseringen av Windows Vista. Många kunder klagade på problem med Vista och Microsoft införde då möjligheten att kunna nedgradera till Windows XP.

Läs mer på: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.465356/darfor-kan-windows-8-bli-en-ny-vista-flopp

----------------------------------------------------------------

Enligt mig windows 8 är redan en misslyckade Vista !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 8 har nu varit mitt huvudsakliga operativsystem i ett år.

Att den 17-åriga Start-menyn försvan har faktiskt inte påverkat min dagliga användningen av Windows 8.

Windows 8 är betydligt snabbare och effektivare än Windows 7 när det gäller CPU, RAM och I/O-användningen - och en massa standard verktyg, såsom Explorer och Aktivitetshanteraren har fått några riktigt fina tweaks.

För mer tips om hur du kan använda Windows 8 utan pekskärmen kan du läsa vår ultimata guiden till Windows 8 på skrivbordet.

Källa/författare/av: "Living with the Windows 8 start screen" är Sebastian Anthony för extremetech.com

Översättning till svenska. Av:Myggan63

Redigerad av Myggan63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi säger Vista befinner sig i minnet "som ett mindre lyckat OS" som användare världen över blev missnöjda med.

Då ska man också komma ihåg att detta skedde under en epok då man fortfarande höll fast vid göra operativsystem i vanlig ordning.

Det är ju detta man nu ger sjutton i vad gäller traditionsenliga datorer :)

Så vad är då Windows 8 :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mer tips om hur du kan använda Windows 8 utan pekskärmen kan du läsa vår ultimata guiden till Windows 8 på skrivbordet.

Källa/författare/av: "Living with the Windows 8 start screen" är Sebastian Anthony för extremetech.com

Översättning till svenska. Av:Myggan63

Och var hittar jag den svenska överättningen?

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Det är bra att MS ger kunderna detta alternativ, men jag tror inte att detta behöver ha någon nedsättande effekt för operativsystemet i sig. Det tar ett tag innan leverantörer anpassar sin firmware till de nya funktionerna och då ska det fungera betydligt bättre. Samma sak med WIn7, det blir bara bättre med tiden iom att program och firmware anpassas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...