problem med internet hastighet [LÖST]

Wooolie

Recommended Posts

Jag har problem med få den hastigheten jag betalar för. Jag kommer nämligen inte ens i närheten. Jag bor i comhem hus och betalar för 50/100 mbit. Men senast jag gjorde ett test på både bredbandskollen och speedtest fick jag endast 0.5 mbit för ned. Jag har testat med att stänga av NAT, och hastigheten ökade rejält. Men dock har vi andra enheter som använder nätet, så detta är ingen möjlighet. Finns det något annat sätt för att förbättra hastigheten? Jag fick ett sånt här NetGear CG3100

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

• Liknande innehåll

• Av Ängegärd
      Hejsan & hallå!!! 
      Har en router D-Link DAP-2695 som jag försöker komma åt admin läget på. Har provat 192.168.x.x men det funkar inte. Har fabriksåterställt den. Men hittar inte rätt ip. Någon som har en likvärdig router?
    • Av Lugnagatan
      Hej!
      Önska någon kan hjälpa mig med mitt problem det är nämligen så att min dator är 2 månader gammal.
      Det är en Acer e1-570g, vid nyköp gick det fint att surfa men nu på senare tid går det (extremt) väldigt långsamt att surfa med tanke på datorns prestanda och minne blir jag väldigt skeptiskt. Jag har endast bytt virusskydd eftersom det tidigare var utgående men även med det tidigare installerat gick det långsamt.
      För övrigt fungerar internet hastigheten som det skall från leverantören.
      Speciellt långsam blir datorn när man har öppen flera flikar samtidigt.

Bifogar screenshot från aktivitetshanteran.
    • Av amiletto
      Efter att PC:n uppdaterats till windows 8 funkar inte firefox.
      Enligt netguard så kopplar det upp,
      men ingen sida laddas i browsern.
      Hastigheten på uppkopplingen är
      också OK enligt netgear.
      Proxy är avmarkerat.
      Något annat som brukar fela efter
      uppdatering?

Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
    • Av darramonde
      Det trådbundna internet fungerar alldeles utmärkt, men det verkar som om att min router inte vill ta emot/skicka ut trådlöst internet.

WAN-indikatorn lyser inte trots att har kopplat routern enligt manualen som följde med köpet.

Jag har även aktiverat DHCP.

Kan någon hjälpa mig?

Jag har en Asus RT56U router.
    • Av Sandstone50
      gomorron. VAD KAN DET VARA FÖR GALET MED MIN NYASTE LAPTOP SOM 3 MOBILA BREDBANDET INTE FUNGERAR PÅ?? jo, DET FUNGERAR EN STUND, MEN KOPPLAR SEDAN NER SEJ SJÄLV.
      OJ DÅ, SORRY....
      ALLTSÅ Jag byter "pinne " mellan datorerna men det är ändå bara den gamla datorn som fungerar med det mobila bredbandet.
      Har kontaktat 3 med dom vet ingen råd. Den gamla datorn fungerar ju med båda modemen, så det måste ju vara nån inställning i datorn ??
      Var kan jag leta efter den inställningsmöjligheten.
      Går inte det, var kan jag köpa en billig och ENKELT installerad router för att komma ifrån detta elände ??? OM nu det skulle kunna lösa mitt problem ??
    • Av salala
      I samband med att min leverantör moderniserade tekniken fick jag plötsligt halva hastigheten av vad jag hade före. Enligt min leverantör måste felet finnas på den här sidan av modemet. Kört felsökning och svaret blir den här enheten fungerar Status för enheten ser ni på bilden. Finns ju en hel del inställningar, vad jag vet så har jag inte ändrat något. Har också avaktiverat och aktivera, sökt efter ny drivrutin, den bästa är redan installerad blir svaret. Några tips?

Fakta: ADSL 12/24,Enligt bredbandsleverantören har jag 22 mb fram till modemet. Enligt bredbandstestet stannar hastigheten vid ungefär 10 mb.(före problemet ca. 17 mb) Testat med nytt modem med samma låga hastighet som resultat.