Wigig - Nytt trådlöst genombrott väntar

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laddar...
  • Liknande innehåll

• Av eklov
      I går kväll uppdaterades datorn (den hade stått oanvänd sedan mars) i två etapper. Först installerades Office-programmen, medan Windows-uppdateringarna misslyckades.
      Därefter uppdaterade jag det som misslyckades, se bilden. När datorn startats om fungerade inte Wifi-nätverkskortet, Broadcom virtual wireless adapter, trots att enhetshanteraren svarar att det fungerar korrekt.
      Då startade jag om en gång till, samma resultat. Jag installerade om drivrutinen, samma resultat. Nu har jag återgått till före den sista (bilden) uppdateringen och det fungerar med Wifi igen och jag har ändrat inställningarna för Windows update att fråga mig före varje uppdatering. Någon som vet något om detta?

• Av .RIHTT
      1. Ända sedan jag bytte till en iPhone  (jobbet)
      är det i princip ett omöjligt helvete varje gång man ska ansluta min HP laptop till dess internet-delning.

Jag vet, iPhonen är säkert värdelös och hade jag bestämt hade jag skickat den rakt i asfalten med glaset först.
      Det fungerade ALLTID, alltså 1000 tals gånger  av tusentals när jag delade internet med android tidigare.

Men vad kan man göra i en windows dator då?
      Varför är den så seg?
      Man kan sitta och trycka som en duracell-kanin på refresh "karta över tillgängliga nätverk" 

Jag vill ha snabbkommandon, batchfiler och veta hur man via cmd
      tvingar upp en trådlös anslutning. 

netsh wlan connect name="wifi"

enter , man ska få omedelbar feedback efter varje tangenttryck i  min värld.Och när det inte fungerar så finns massa meningslösa diagnostik och verktyg som står i någon minut och tramsar utan att komma fram till ens ett rimligt svar.  

2.  En annan windows7 dator tappar  användar-info

Vilket är helt sinnessjukt, jag misstänker det är ström-bortfall eller virus men ef windows loggbok är meningslös kan jag inte tyda eller hitta spår är jag desperat.
      Det har hänt 2ggr senaste halvåret

Det som händer är:

Datorn är utloggad utan mänsklig interaktion.
      Datorn föreslår en ny,okänd  user som heter "användaren"
      Inget lösenord fungerar.
      Inga avancerade start-alternativ hjälper.
      kassan svarar på ping inom lan.
      katalog-uppslag inom lan tillåts ej

enda som hjälper är byta ut utilman.exe till cmd.exe för att "hacka sig" in med
      ny net user , och sätta nytt password *    

• Av Ängegärd
      HEjSann & hallå!!!
      Har precis packat upp en "HP ProOne 400 G2 AiO" (https://www.dustinhome.se/product/5010960971/proone-400-g2-aio).
      Varför jag skriver här är att jag inte får igång det trådlösa. Datorn hittar inget wifi och under inställningar finns inte wifi alternativet. Vad kan vara tok???
      Tacksam för hjälp/ideér???

Ligger jag i fel forumgrupp får admin gärna flytta mig
    • Av ycc
      Hej,
      Jag letar efter ett program som kan kartlägga trådlösa Internetförbindelser. Främst vill jag mäta signalstyrkan (och kvaliten?) för olika positioner av min laptop.
      Jag snubblade över "netstumbler" (ursäkta skämtet, kunde inte hålla mig). Det verkar dock som om det inte klarar min adapter?? Vv se skärmdump.
      Vilket (gratis-) program är att rekommendera ?
      Tack på förhand.
      mvh
      ycc