Gå till innehåll

Windows Boot Manager


Exotis

Recommended Posts

Jag har en HP Protectsmart Windows 7 Home Premium.

Den fungerade ett par månader sen kom detta

1. Jag får ett meddelande sägas "Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause.

To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart the computer.

2. Choose your language settings and click next.

3. Click "repair your computer"

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance

File: \Windows\system32\config\system

Status 0xc00000e9

Info: Windows failed to load beacuse the system registry file is missing, or corrupt.

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att göra enligt de instruktionerna, eller vad är själva frågan?

1. Sätt in installationsskivan för Windows och starta om datorn.

2. Välj språkinställningar och klicka på Nästa.

3. Klicka på "reparera datorn"

Om du inte har denna skiva, kontaktar du systemadministratören eller datortillverkaren för hjälp

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du valt reparera datorn osv så kommer du ju till ett grafiskt gränssnitt, där den försöker köra startreparation, misslyckas denna och i så fall vad får du för fel-meddelane där?

ser ut något så här (ungefär):

startup-repair.jpgwindows-7-startup-repair-10.jpg

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men däremot glömde jag bort koden till datorn och jag rörde nått så hände det såhär

Låt mig gissa - du glömde lösenordet till datorn och skulle återställa detta med ett registerhack som istället fu**ade upp hela registret? Du säger "rörde nåt"? Vad exakt "rörde" du?

Testat stoppa i en Win 7 skiva och återställa medelst återställningskonsollen? (alltså inte reparera utan återställa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt uppgifter på internet ska beskrivningen http://support.microsoft.com/kb/307545/sv även fungera i Windows 7, men inga garantier. Det behöver inte vara just återställningskonsolen på installationsskivan man använder utan det går bra med t ex "Command Prompt" i samma meny som "Startup Repair" eller en Linux-CD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite googling ger att det felmeddelandet brukar ha med hårddisken att göra, t ex för lite utrymme på den partition där Windows installeras eller att hårddisken är dålig och behöver bytas ut. Hur långt in i installationen har du kommit när felmeddelandet dyker upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bäst att du kollar upp hårddisken, eftersom även problemet i början av tråden kan bero på dålig hårddisk.

Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i BIOS, där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...