Hampus Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 På hemsidan Svenskt teckenspråkslexikon http://130.237.171.78/fmi/iwp/cgi?-db=Digital%20version%20av%20Svenskt%20teckenspr%C3%A5kslexikon&-loadframes krävs Quick Time Player, och helt följdriktigt så kommer det automatiskt upp att "följande tillägg behöver installeras, och jag klickar JA när User Account Control begär verifiering, dock så upprepas frågan och jag svarar återigen JA, men Quick Time verkar INTE installeras, eftersom videosekvenserna inte visas. detta gäller Explorer 9. När jag kollar på "Tillägg" så finns inte Quick Time med. Om jag däremot kör Explorer 8 så fungerar det utan problem. Mvh Hampus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Har du försökt hämta QuickTime från http://www.apple.com/se/quicktime/download/ i stället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Alternativt (ett bättre alternativ) kan du installera VLC. Se till att ActiveX är markerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampus Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Har installerat om OuickTime via länken, men samma sak upprepas " Denna webplats vill installera följande tillägg: QuickTime från Apple Inc.." och installationen påbörjas och UAC begär tillstånd från mig att godkänna installationen, och allt verkar fungera med installationen, men problemet kvarstår. Gällande VLC så installerade jag programmet, men hur styr jag att det programmet tar över istället för QuickTime för det verkar underordnat eftersom det fortfarande är QuickTime som efterfrågas när jag ska kolla på videosnuttarna på sidan Teckenspråkslexikon. Tilläggas är att det fungerar med Firefox, och IE8 så jag "sitter inte i sjön" som man säger, utan snarare irriterad över att Microsoftprodukter tidvis "spökar" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Tanken var att du skulle slippa ha QT installerat. I Internetalternativ > Program > Hantera tillägg kan du aktivera och inaktivera installerade tillägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampus Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Rättelse: Jag har skrivit IE8, men det är mellan IE9 64-bit och IE9 32-bit som kampen gäller Det är alltså IE9 64-bit Edition som inte funkar, däremot så funkar IE9 32-Bit, men eftersom jag kan se videos på andra websidor med IE9 64-bit så kanske problemet problemet ligger hos berörd hemsida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Quicktime finns väl bara i 32-bitars version. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampus Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Aha! ja då var jag ute på hal is, men tur att jag höll mig ganska avvaktande och inte brottades fööör mycket med "strulet", då fick jag även svar varför QT-tillägget inte fanns under "Hantera tillägg" på IE9 64-bit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 VLC 64-bit: http://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/2.0.3/win64/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampus Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 #0 Ok! Där ha vi svaret varför jag inte lyckades "hitta" VLC under Tillägg, så då laddar jag om Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts