Gå till innehåll

Explorer 9 tillägg


Hampus

Recommended Posts

På hemsidan Svenskt teckenspråkslexikon http://130.237.171.78/fmi/iwp/cgi?-db=Digital%20version%20av%20Svenskt%20teckenspr%C3%A5kslexikon&-loadframes krävs Quick Time Player, och helt följdriktigt så

kommer det automatiskt upp att "följande tillägg behöver installeras, och jag klickar JA när User Account Control begär verifiering, dock så upprepas frågan och jag svarar återigen JA,

men Quick Time verkar INTE installeras, eftersom videosekvenserna inte visas. detta gäller Explorer 9. När jag kollar på "Tillägg" så finns inte Quick Time med.

Om jag däremot kör Explorer 8 så fungerar det utan problem.

Mvh

Hampus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat om OuickTime via länken, men samma sak upprepas " Denna webplats vill installera följande tillägg: QuickTime från Apple Inc.." och installationen påbörjas och UAC begär tillstånd från mig att godkänna installationen, och

allt verkar fungera med installationen, men problemet kvarstår.

Gällande VLC så installerade jag programmet, men hur styr jag att det programmet tar över istället för QuickTime för det verkar underordnat eftersom det fortfarande är QuickTime som efterfrågas när jag ska kolla på videosnuttarna på sidan Teckenspråkslexikon.

Tilläggas är att det fungerar med Firefox, och IE8 så jag "sitter inte i sjön" som man säger, utan snarare irriterad över att Microsoftprodukter tidvis "spökar"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättelse: Jag har skrivit IE8, men det är mellan IE9 64-bit och IE9 32-bit som kampen gäller

Det är alltså IE9 64-bit Edition som inte funkar, däremot så funkar IE9 32-Bit, men eftersom jag kan se videos på andra websidor med IE9 64-bit så kanske problemet problemet ligger hos berörd hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! ja då var jag ute på hal is, men tur att jag höll mig ganska avvaktande och inte brottades fööör mycket med "strulet", :) då fick jag även svar varför QT-tillägget inte fanns under "Hantera tillägg" på IE9 64-bit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...