Gå till innehåll

CCleaner Registerstädning


Gå till lösning Löst av OlleBull,

Recommended Posts

Fråga.

Har kört med CCleaner i registret några gånger.

Har sparat posterna, men hur länge bör man spara dom ?? eller kan man bara radera dom nu.

Ca 14 dagar gamla är dom.

Mvh

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar aldrig spara några registerposter när jag städar i registret med ccleaner. Gjorde det i början när jag precis hade upptäckt och börjat använda ccleaner men "orkade" inte spara dem längre sen. Jag har dock aldrig stött på några problem! Så jag tror inte det är någon fara att radera posterna efter ett tag. Men det är bara mina erfarenheter :)

Mvh David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråfa igen.

Denna kommer opp när man kör CCleaner, men man kan inte ta bort den i CCleaner, någon som vet varför, och om hur man gör ???

Den Kommer tillbaka hela tiden så fort man försöker ta bort den.

Lasse B

ActiveX/COM Problem InProcServer32\C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine64\20.1.1.2\McStatus.dll HKCR\CLSID\{09D32393-10DA-4eca-91AA-AD11C69DB966}

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråfa igen.

Denna kommer opp när man:

ActiveX/COM Problem InProcServer32\C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine64\20.1.1.2\McStatus.dll HKCR\CLSID\{09D32393-10DA-4eca-91AA-AD11C69DB966}

Det felmed. betyder: avinstallera-norton-forever-problemet-löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Fråfa igen.

Denna kommer opp när man kör CCleaner, men man kan inte ta bort den i CCleaner, någon som vet varför, och om hur man gör ???

Den Kommer tillbaka hela tiden så fort man försöker ta bort den.

Lasse B

ActiveX/COM Problem InProcServer32\C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine64\20.1.1.2\McStatus.dll HKCR\CLSID\{09D32393-10DA-4eca-91AA-AD11C69DB966}

Hej Lasse,

Detta har uppstått i och med nya 2013 versionen av NIS. Jag har provat att avinstallera NIS 2013 och ominstallerat det igen, men det löste inte problemet.

Bara att avvakta tills någon uppdatering på NIS görs. Ett tips är att meddela Symantec via deras forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag funderar på att ta bort Norton nu, tänkte pröva med Microsofts eget, verkar lätt, finns ju flera förslag på forumet , men microsofts bör välan räcka till en normalandvändare,

Lasse B

Några påståenden:

ALLA virusprog släpper igenom dom stygga trojanerna.

Mindre skadligt virus (snuva) gör mindre "skada" än virusprogrammet i sig själv, då det alltid skapar en flaskhals

Dagens gratis-AVP är mer störande än ett virus, då det "spammar" på ett eller annat sätt. (gäller ej MS essentials)

Det finns flera sajter som starkt hävdar att Norton/symantec är ett spy tillägnat the united states

Jag tror fler å fler kör utan avp - och scannar med Mbam emellanåt.

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Har inte märkt att NOD32Antivirus släppt igenom något överhuvudtaget. Är du sugen på ett bra Antivirusprogram, testa?

Har använt NOD32 sedan 2001 och tillsammans med SpywareBlaster så anser jag att det är en bra kombination.

Malwarebytes Anti-Malware, hör också till de godkända programmen, som kan rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Manneman, September 20, 2012 - Fjanterier... Marion provocerar sen ett par veckor tillbaka
Gömd av Manneman, September 20, 2012 - Fjanterier... Marion provocerar sen ett par veckor tillbaka

Har inte märkt att NOD32Antivirus släppt igenom något överhuvudtaget. Är du sugen på ett bra Antivirusprogram, testa?

Nej nej Olle.. glöm det, jag är dum enveten blondin.

Testa du prova köra utan "gummi" på fille-snoppen, går snabbare, och mer friktionsfritt ;)

Vågar du? Tänk på att rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor, don't be scary

Länk till kommentar

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...