Lasse B Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 (edited) Fråga. Har kört med CCleaner i registret några gånger. Har sparat posterna, men hur länge bör man spara dom ?? eller kan man bara radera dom nu. Ca 14 dagar gamla är dom. Mvh Lasse B Edited September 20, 2012 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david1234 Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Jag brukar aldrig spara några registerposter när jag städar i registret med ccleaner. Gjorde det i början när jag precis hade upptäckt och börjat använda ccleaner men "orkade" inte spara dem längre sen. Jag har dock aldrig stött på några problem! Så jag tror inte det är någon fara att radera posterna efter ett tag. Men det är bara mina erfarenheter Mvh David Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Jag har samma erfarenheter som David. Jag har aldrig haft problem med CCleaner och inte sparat några backupfiler sen de första gångerna... typ 19frösihjäl. Så flyter datorn ok efter 14 dagar så kan du lugnt kasta dem. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Tackar. Mvh Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 (edited) Fråfa igen. Denna kommer opp när man kör CCleaner, men man kan inte ta bort den i CCleaner, någon som vet varför, och om hur man gör ??? Den Kommer tillbaka hela tiden så fort man försöker ta bort den. Lasse B ActiveX/COM Problem InProcServer32\C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine64\20.1.1.2\McStatus.dll HKCR\CLSID\{09D32393-10DA-4eca-91AA-AD11C69DB966} Edited September 20, 2012 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Fråfa igen. Denna kommer opp när man: ActiveX/COM Problem InProcServer32\C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine64\20.1.1.2\McStatus.dll HKCR\CLSID\{09D32393-10DA-4eca-91AA-AD11C69DB966} Det felmed. betyder: avinstallera-norton-forever-problemet-löst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Fråfa igen. Denna kommer opp när man kör CCleaner, men man kan inte ta bort den i CCleaner, någon som vet varför, och om hur man gör ??? Den Kommer tillbaka hela tiden så fort man försöker ta bort den. Lasse B ActiveX/COM Problem InProcServer32\C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine64\20.1.1.2\McStatus.dll HKCR\CLSID\{09D32393-10DA-4eca-91AA-AD11C69DB966} Hej Lasse, Detta har uppstått i och med nya 2013 versionen av NIS. Jag har provat att avinstallera NIS 2013 och ominstallerat det igen, men det löste inte problemet. Bara att avvakta tills någon uppdatering på NIS görs. Ett tips är att meddela Symantec via deras forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Jo, jag funderar på att ta bort Norton nu, tänkte pröva med Microsofts eget, verkar lätt, finns ju flera förslag på forumet , men microsofts bör välan räcka till en normalandvändare, Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 (edited) Jo, jag funderar på att ta bort Norton nu, tänkte pröva med Microsofts eget, verkar lätt, finns ju flera förslag på forumet , men microsofts bör välan räcka till en normalandvändare, Lasse B Några påståenden: ALLA virusprog släpper igenom dom stygga trojanerna. Mindre skadligt virus (snuva) gör mindre "skada" än virusprogrammet i sig själv, då det alltid skapar en flaskhals Dagens gratis-AVP är mer störande än ett virus, då det "spammar" på ett eller annat sätt. (gäller ej MS essentials) Det finns flera sajter som starkt hävdar att Norton/symantec är ett spy tillägnat the united states Jag tror fler å fler kör utan avp - och scannar med Mbam emellanåt. Edited September 20, 2012 by Marion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Mbam ?? vad är det för program ?? Vad hittar man det i så fall ?? Mvh Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 MBAM = Malwarebytes Anti-Malware http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution OlleBull Posted September 20, 2012 Solution Share Posted September 20, 2012 Har inte märkt att NOD32Antivirus släppt igenom något överhuvudtaget. Är du sugen på ett bra Antivirusprogram, testa? Har använt NOD32 sedan 2001 och tillsammans med SpywareBlaster så anser jag att det är en bra kombination. Malwarebytes Anti-Malware, hör också till de godkända programmen, som kan rekommenderas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 · Hidden by Manneman, September 20, 2012 - Fjanterier... Marion provocerar sen ett par veckor tillbaka Hidden by Manneman, September 20, 2012 - Fjanterier... Marion provocerar sen ett par veckor tillbaka Har inte märkt att NOD32Antivirus släppt igenom något överhuvudtaget. Är du sugen på ett bra Antivirusprogram, testa? Nej nej Olle.. glöm det, jag är dum enveten blondin. Testa du prova köra utan "gummi" på fille-snoppen, går snabbare, och mer friktionsfritt Vågar du? Tänk på att rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor, don't be scary Link to comment
Recommended Posts