Gå till innehåll

Windows Phone 7.8 på Omnia 7


Manneman

Recommended Posts

Har lyckats få tag på en Windows Phone 7.8 ROM för sonens Omnia 7 och denna är nu flashad till telefonen. Kan meddela att det är en del godis att se fram emot. Screencaptureprogrammet är ingen höjdare på en "rootad" Windows telefon... men det syns hyfsat

// Manneman

post-738-0-25236100-1348252801_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett dygn har gått... har använt telefonen som vanligt.

Visst är det snyggare än 7.5... men jag trodde på lite mer nya funktioner, även om 7.8 mest ska bli en ansiktslyftning.

Det är inte klart än så saker blir bättre. Tredjeparts-tiles kan se konstiga ut när man har dom i miniläge... men det blir bättre när det blir release. Likaså har många tiles inte alls stöd för den största varianten. Inte ens de som är dubbla i 7.5... typ HTC Hub och Samsung NOW.

Man kan välja fler bakgrunder än vit och svart. Bra med möjligheten men skulle aldrig få för mig att göra det... men det är personlig smak. Även accentfärger finns det många fler av.

Prestanda, batteritid och funktion är samma... Tack och lov funkar allt i denna release...inga buggar.

Skickat från Windows Phone 7.8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte fattat fel ska väl 7.8 innehålla nästan alla förändringar som finns i 8'an som inte kräver annan hårdvara?

Hur är det med volymkontrollen i 7.8, påverkar den fortfarande allt samtidigt eller beror det på vad man gör med mobilen vid tillfället? Det var en av sakerna jag retade mig på mest med 7.5 som jag hoppas är ändrat i 8'an. Att sänka ringsignalvolymen när man sänker ljudet i musikspelaren är ju helt idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog förvånad hur lite som är ändrat från 7.5 i alla fall i denna tidiga versionen. Jag har hittat några små saker men inget som imponerar. Shake2answer och Flip2silence är ju inget nytt i övriga mobilvärden... ganska kul men för mig helt oanvändbart.

Volymkontrollen är samma som i 7.5... något som retat även mig. Jag läste att det var en av sakerna som skulle ändras till WP8 och det kan mycket väl bli så. Detta är en "beta" även om det inte finns någon officiell sådan.

Angående separat volymkontroll så finns det ju en del att tillgå inom den sk Homebrew kretsen. Jag har själv några tweaks som både byter systemljud och kontrollerar volymen för separata appar. Eller snarare exkluderar vissa appar från att få volymen sänkt med hårdvaruknapparna. Trist att behöva låta morgonalarmet ringa på alldeles för låg volym bara för att man har behövt sänka volymen till 6-7/30 när man tittat på en film i sängen innan man somnar. Då är dessa tweaks perfekta. Alarm, sms och ringsignal påverkas inte om man sänker uppspelningsvolymen på musik och video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...