Gå till innehåll

Hur dela ut min dator, via 3G-sticka?


Marion

Recommended Posts

Hej hopp.

Nu gick mitt bredband ner för nån vecka eller två.

Problem:

Har nu en 3G sticka på min/denna stationära, (så jag är online såsett)

Kan man dela ut denna dator, till mina trådlösa laptoppar, på nåt sätt?

"virtual router manager 0.9" stödjer inte detta, utan verkar bara kunna "vända på" rena wirelesscard.

Skall poängteras:

Denna dator är också ansluten till min router, men på nåt sätt stängs LAN-acess av när stickan är kopplad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en 3G-sticka så dela ut den anslutningen till t ex Lokalt nätverk (förutsätter att du har ett trådlöst nätverkskort till routern, för annars är ju Lokalt Nätverk-uttaget upptaget). Jag har en stationär med 3G-sticka som jag delar ut till nätverksuttaget, som i sin tur går till datorn som är kopplad till tv:n och där ser jag repriser m.m. online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en 3G-sticka så dela ut den anslutningen till t ex Lokalt nätverk (förutsätter att du har ett trådlöst nätverkskort till routern, för annars är ju Lokalt Nätverk-uttaget upptaget). Jag har en stationär med 3G-sticka som jag delar ut till nätverksuttaget, som i sin tur går till datorn som är kopplad till tv:n och där ser jag repriser m.m. online.

Okej.

Jag löste det till slut, koppla in wiresslard, dela ut 3G, skapa en virtual miniport, peka DNS'en och en gateway, peka detta till V-manager som länka ihop detta och gjorde mitt Wlan till en sändare

...skulle varit lite bättre på nätverk, men lite trial and error fungera denna gången också..

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde att du ville ansluta dina laptops. Enklast är att då dela ut nätverket till ett trådlös nätverkskort och laptopsen får då ansluta via Ad-hook som det kallas. Fungerar smidigt det med :)

Okej där ser man, visste jag inte, har inte använt ad-hock sedan 90-talet ;)

Men du menar att windows7 egna ad-hock delar ut mitt wirecard, ihoplänkat med 3G-sticka,

och gör så alla andra datorer kan joina detta via sina wireless? Asså den måste skapa en "virtual router", eller?

(Idag kör jag en 3'djepart vara för detta ändamål.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...