Jump to content

Kan inte använda Windows Live Messenger 2009? [LÖST]

Skull Kid

Recommended Posts

Detta felet dyker upp, trots att jag kör i kompatibilitetsläge (Windows Vista, har även prövat Windows XP Service Pack 2 & 3, hjälper inte) så går "poppar" detta minst sagt irriterande meddelande upp. Någon som vet hur man får bort det?

post-13899-0-76070600-1349010827.jpg

Edited by Skull Kid

Detta felet dyker upp, trots att jag kör i kompatibilitetsläge (Windows Vista, har även prövat Windows XP Service Pack 2 & 3, hjälper inte) så går "poppar" detta minst sagt irriterande meddelande upp. Någon som vet hur man får bort det?

Antagligen menar du att skylten poppar tillbaka fast du uppdaterar?

Jag hade avinstallat hela "Live-packen" bootat om datorn, sedan installerat om den.

Dina uppgifter/kontakater ligger ju ändå lagrade, förutom chat-historiken.

Filen/versionen du skall ha heter: wlsetup-web - välj "anpassad" så du kan bocka av allt annat tjafs

Finns här, och växla den till svenska: (Som Chyntia säger, så verkar du fått in fel språkversion)

http://windows.micro...dows-essentials

Edited by Marion

Lustigt att meddelandet inte är på svenska.

Det är därför jag har hämtat den engelska versionen. Man kan nämligen ha vilket namn man vill i Windows Live Messenger 2009. Denna version verkar inte längre finnas på Svenska, så jag laddade ned den Engelska versionen istället.

Edited by Skull Kid