2stroke Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Hej ! Jag undrar vilka program som måste vara igång vid uppstart osv... ? Så här ser uppstarts listan ut idag: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Hej ! Jag undrar vilka program som måste vara igång vid uppstart osv... ? Så här ser uppstarts listan ut idag: Jag vet inte vad du vill stänga av, men desto fler ju bättre. Stäng av rubbet utan: RCHDPL Norman Cftmon Syntpenh är prog. till din touchplatta, ej heller nödvändigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Om man stänger av Java-uppdateringen så är det ju viktigt att antingen avinstallera Java (går bra för de flesta användare) eller själv se till att uppdatera Java så fort det kommer ut en ny version så att man inte riskerar att få datorn infekterad genom ett säkerhetshål i Java. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2stroke Posted September 30, 2012 Author Share Posted September 30, 2012 (edited) Jag vet inte vad du vill stänga av, men desto fler ju bättre. Stäng av alla utom: * RCHDPL * Norman * Cftmon * Syntpenh ( är prog. till din touchplatta, ej heller nödvändigt ) Så många som möjligt utan att det påverkar datorns vardagliga funktion. Datorn används uteslutande till surfning och betala räkningar samt kolla på egen tagna foton. Om man stänger av Java-uppdateringen så är det ju viktigt att antingen avinstallera Java (går bra för de flesta användare) eller själv se till att uppdatera Java så fort det kommer ut en ny version så att man inte riskerar att få datorn infekterad genom ett säkerhetshål i Java. Då får JAVA update vara kvar. Edited September 30, 2012 by 2stroke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Till vad behöver du Java? Avinstallera om du inte verkligen måste ha det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts