2stroke Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 När datorn startar så får jag upp nedanstående på skrivbordet: Vad är detta för något ? Hur får jag bort det ? Så här ser det ut i enhetshanteraren: Datorn är en LapTop : Fujitsu/Siemens , AMILO , Xi1526 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 När datorn startar så får jag upp nedanstående på skrivbordet: Vad är detta för något ? Hur får jag bort det ? Så här ser det ut i enhetshanteraren: Datorn är en LapTop : Fujitsu/Siemens , AMILO , Xi1526 Okej, så det är följetongen på den datorn flera sa till dej INSTALLERA OM DEN, nu har du backat datorn, och får massa problem. High-audio-buss är en drivers för voice för ditt 56K modem, som du säkert inte använder, så vad är problemet, låt den ligga bara. Tips: Du hade ju en sådan duktig pc-expert till kompis, be han installera om den istället - tveklöst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2stroke Posted September 30, 2012 Author Share Posted September 30, 2012 High-audio-buss är en drivers för voice för 56K modem, som du säkert inte använder, så vad är problemet, låt den ligga bara. Näe, något 56K modem anväds inte. Går det inte att på något sätt avaktivera eller liknande så att man slipper detta vid uppstart ??? Väldigt irriterande att se vid uppstart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 (edited) Näe, något 56K modem anväds inte. Går det inte att på något sätt avaktivera eller liknande så att man slipper detta vid uppstart ??? Väldigt irriterande att se vid uppstart. Be bara XP skall installera (rekommend-valet) high-drivern, den lägger sig som oinstallad, och du slipper frågan igen. Fungerar inte detta, eller fattar XP inte detta, vilket den skall göra - installera om datorn..!! Ursäkta mig, men jag ger upp alla dina frågor.. fr.o.m detta inlägg. Edited September 30, 2012 by Marion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Näe, något 56K modem anväds inte. Går det inte att på något sätt avaktivera eller liknande så att man slipper detta vid uppstart ??? Väldigt irriterande att se vid uppstart. Enklast är att fysiskt montera bort kortet ur datorn. Alternativet är att avaktivera det i enhetshanteraren... högerklick/avaktivera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2stroke Posted September 30, 2012 Author Share Posted September 30, 2012 (edited) Avaktivera det i enhetshanteraren... högerklick/avaktivera. Jag gjorde så men efter omstart så kommer den igen Edited September 30, 2012 by 2stroke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Ja, något är skumt... högerklicka på den enhet som XP frågar efter och avaktivera DEN då? Samma resultat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Prova om denna hjälper dig http://support.ts.fujitsu.com/Download/Showdescription.asp?SoftwareGUID=91B16553-C8ED-48F3-9A3C-D992BBF34B75 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts