Gå till innehåll

Windows Movie Maker har slutat fungera


drkrupp

Recommended Posts

Jag har en ny dator med Windows 7 64bit och filmar och klipper en del film med mobilkameran och Windows Movie Maker (2012), men i denna dator får jag inte exporten till videofil att fungera. Det stannar på 0% och meddelandet att programmet har slutat fungera, och så stänger det av sig.

Jag har flera parallella projekt, och inget av dem går att skapa en videofil från. Jag har provat med både .mp4 och .wmv.

Nån som har nåt tips? Känns trist att behöva slänga projekten, köpa annat program och börja om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa Cyberlinks "PowerDirektor 9" från Digitalfoto. Har du tur, finns tidningen kvar i någon butik och där kan du hitta ett licensnummer till programmet. Du måste alltså köpa tidningen, men länken tar dig till nerladdningen av programmet. Windows Movie Maker ger jag inte mycket för, jag har aldrig lyckats med det programmet.

http://www.firstfoto.se/filarkiv/digitalfoto/digitalfoto/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, jag ska kolla upp det.

Jag höll på mycket med Adobe Premiere förr, men har börjat gilla Movie maker mer och mer för dess enkelhet att snabbt sätta samman och klippa och musiklägga kortare projekt, och exportera med få tryck med helt ok resultat. Trist att det har slutat fungera. Jag har provat demoversioner av Sony vegas och Premiere elements 10, och visst kan de mycket, men de är rätt omständiga och man får laborera en del med exportinställningar för att få ut bra resultat.

Kanske är Cyberlinks program rätt mellanting :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...