Gå till innehåll

hur ställer man in standardklienten för e-post ?


Iza

Recommended Posts

Hej !

jag skulle försöka maila ett ställe direkt från deras hemsida men fick till svar att det ej gick att utföra denna åtgärd

eftersom standardklienten ej är installerad rätt.

Min fråga är då,Hur ställer man in den ?

har ej varit med om detta förut att den ej skulle vara installerad rätt.

kom på hur man troligen gör men jag vill att min vanliga privata hotmail address ska vara den mailen som allt

ska gå till om man sänder mail via sådana länkar som just denna hemsida har

Redigerad av Iza
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna göra det du vill måste du ha en klient installerad i datorn, t ex Windows Live Mail, Outlook, Thunderbird eller liknande.

För att ställa en mailklient som standard finns det antingen ett val inne i respektive klient... oftast "Använd Outlook som standardklient för e-post". Du kan också välja Standardprogram som du hittar under startmenyn... där har du alternativ att välja vilken klient du vill ha som standard, men förutsatt att någon är installerad i datorn.

Hälsningar // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, någonstans under starmenyn så ska du ha något som heter "Standardprogram..." Väl därinne får du leta dig fram till "e-post" och själv välja vilken klient du använder som standard. Har du ingen klient finns där inga alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...