Gå till innehåll

Program för att förminska bilder (batch, alla Windows-varianter, standalone)


ycc

Recommended Posts

Hej,

Jag måste ofta förminska mina jpg-bilder innan jag laddar upp dem. jag använder ofta Internet-cafeer där olika Windowsvarianter (från XP och framåt) körs. Vissa Internet-cafeer tillåter inte att man installerar program, man kan bara köra standalone-applikationer. Jag vill kunna köra batch-jobb och på ett enkelt sätt förminska t.ex. 100 jpg som ligger i samma mapp.

jag har klarat mig någorlunda med följande två installations-program

ImageResizer-2.1_x86.msi

ImageResizerPowertoySetup.exe

Men de är alltså program som installerar funktioner i olika Windowsvarianter. (Efter installationen markerar man en grupp filer och högerklickar för att förminska bilderna.)

Jag brukar bära med mig dessa på en USB-sticka, men jag har allt oftare gått bet på att installera dessa program. Inte alltid bara för att Internetcafeet inte tillåter installation, tror jag. Ibland tror jag att det vinns Windowsvarianter som inte funkar med något av dessa två program.

Finns det något enkelt sätt att förminska bilder?

jag vill ha ett enkelt program som jag tar med på min USB-sticka.

Måste funka med batch-jobb.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att bocka och tacka som vanligt för dina inlägg JoWa.

XnView verkar funka hur bra som helst. massor med funktioner jag inte provat ännu,

men 80 JPG av storleken 1.5 MB blev förminskade till ung 300 kB på 8 minuter (acer aspire laptop)

Helt perfekt, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...