Myggan63 Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Under huven på Windows 8, eller varför "desktop users" bör uppgradera från Windows 7. Är en mycket relevant och intressant artikel som bör läsas. Nedan en del av, "slutsatsen"/ "Conclusion". "För affärs-och företags installationer är uppgraderingen en kostnad - både i form av tid och pengar - den är högre, jag är mer ambivalent. Att Metro-gränssnittet inte kan inaktiveras av systemadministratörer är oroväckande. Genom att installera Windows 8, kommer företagen oundvikligt att tvinga sina anställda att använda ett nytt gränssnitt. Det kan allvarligt påverka produktiviteten. Frågan förvärras av det faktum att nästan alla Windows 8 "Desktop" nya funktioner är inriktad för Privat/home konsumenter, snarare än kontorsarbetare. Jag tror att Windows 8 kommer att bli mycket tufft att sälja till företagen". Källa/artikel: http://www.extremetech.com/computing/138177-under-the-hood-of-windows-8-or-why-desktop-users-should-upgrade-from-windows-7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 Återigen på dagordningen hos EU att Windows 8 skall komma med webbläsarval. http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3566983.ece http://news.softpedia.com/news/Microsoft-Sits-on-Thin-Ice-with-Windows-8-European-Union-301837.shtml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 Kan bara bekräfta att webbläsarvalet kom med Windows 8 rtm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 Hmmm...inte hos mig... men däremot med tisdagens uppdateringar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 Ja du har nog rätt där Manneman. Har installerat om en hel del gånger under senaste månaden för att testa olika grejer. Nu har jag svamlat klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 Jag tog en skärmdump av webbläsarvalet 19 september. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 Ja du har nog rätt där Manneman. Har installerat om en hel del gånger under senaste månaden för att testa olika grejer. Nu har jag svamlat klart. Det verkar som det är olika för många av oss som kör RTM... så det var inget svammel alls! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janhol Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Fick i natt en uppgradering via Windows Update med just en sida för webbläsarrval. Notera: Jag kör den "riktiga" Windows 8 och inte RTM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 ”Riktiga”? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myggan63 Posted October 25, 2012 Author Share Posted October 25, 2012 "Microsoft's 'official' Windows 8 Survival Guide leaks" Källa: http://www.theregister.co.uk/2012/10/25/reg_kb_surviving_windows/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janhol Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 ”Riktiga”? Ja den som börjar säljas i morgon fredag 26 oktober till allmänheten...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Riktiga = RTM (släpptes redan 15 augusti på msdn och en del andra platser) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janhol Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Riktiga = RTM (släpptes redan 15 augusti på msdn och en del andra platser) OK ursäkta, jag fick min via MSDN 15/8 och ok den kallas ju RTM men det är ju just den som säljs fr.o.m. 26/10. Begreppsförvirring på sätt och vis.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts