Gå till innehåll

Under huven på Windows 8.


Myggan63

Recommended Posts

Under huven på Windows 8, eller varför "desktop users" bör uppgradera från Windows 7.

Är en mycket relevant och intressant artikel som bör läsas.

Nedan en del av, "slutsatsen"/ "Conclusion".

"För affärs-och företags installationer är uppgraderingen en kostnad - både i form av tid och pengar - den är högre, jag är mer ambivalent. Att Metro-gränssnittet inte kan inaktiveras av systemadministratörer är oroväckande. Genom att installera Windows 8, kommer företagen oundvikligt att tvinga sina anställda att använda ett nytt gränssnitt. Det kan allvarligt påverka produktiviteten. Frågan förvärras av det faktum att nästan alla Windows 8 "Desktop" nya funktioner är inriktad för Privat/home konsumenter, snarare än kontorsarbetare. Jag tror att Windows 8 kommer att bli mycket tufft att sälja till företagen".

Källa/artikel: http://www.extremetech.com/computing/138177-under-the-hood-of-windows-8-or-why-desktop-users-should-upgrade-from-windows-7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har nog rätt där Manneman. Har installerat om en hel del gånger under senaste månaden för att testa olika grejer.

Nu har jag svamlat klart. :wacko::D

Det verkar som det är olika för många av oss som kör RTM... så det var inget svammel alls! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktiga = RTM (släpptes redan 15 augusti på msdn och en del andra platser)

OK ursäkta, jag fick min via MSDN 15/8 och ok den kallas ju RTM men det är ju just den som säljs fr.o.m. 26/10.

Begreppsförvirring på sätt och vis....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...