Gå till innehåll

Excel. Fyrkantiga rutor.


Recommended Posts

Jag har aldrig sett något annat än fyrkantiga rutor i Excel, du menar kanske kvadratiska? ;)

Nu har jag inte Excel längre men vad jag minns var det inga konstigheter och måttenheten var visst densamma, så hur menar du? Det är väl bara att markera allt (eller det man vill ändra) och sedan dra så höjden blir samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev "Hur får man till fyrkantiga rutor där höjd och bredd är lika". Jag tyckte det tydliggjorde vad jag menade men naturligtvis kunde jag hoppat över fyrkantiga och bara skrivit "Hur får man till rutor där höjd och bredd är lika". Men då hade du ju inte fått möjligheten till en liten lustifikation.

Om jag formaterar höjden på rutan till 20 och bredden också till 20 så blir inte rutan kvadratisk. Utan bredden blir bra mycket större än höjden. Visst kan man dra tills det ser ut att bli kvadratiskt men det var ju inte det jag frågade efter. Utan jag frågade om det finns något sätt att formatera rutorna så att höjd och bredd är exakt lika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...