Gå till innehåll

Samsung Galaxy S 3 [Löst]


Venoms

Recommended Posts

Jag skulle uppgradera min S3 igår.. med hjälp av "kies" som är det officiella programmet för ändamålet.

Installerar programmet, som i sig tar en evighet... När jag startar kies, så påpekas att "Malwarebyte inte har uppdaterats på tio dagar", och det är konstigt... eller hur?

Hursomhelst, kopplar in telefonen och den talar om att det finns uppdateringar att hämta. Sagt och gjort så påbörjas hämtningen av div verktyg och flashning startar.

Efter en stund verkar det som om det frusit på 86%.. i två timmar.. :angry: och jag avbryter för att göra en återställning.

Efter några minuter så visas ett meddelande på telefondisplayen att något är fel och återställning rekomenderas.

Nu har telefonen frusit helt och går inte att stänga av,starta i nerladdningsläge (start + hem + vol-) eller (start + hem + vol+).

Till frågan, finns det något som jag kan göra eller är det bara att lämna in den? telefonen är 1 månad drygt...

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter några minuter så visas ett meddelande på telefondisplayen att något är fel och återställning rekomenderas.

Hej Venoms, "kul" å höra att man inte är ensam Kies problem, om man säger så ;)

Har du provat en komplett "default fabriksinställning", du skriver det, men det framgår inte klart?!

Lite historia, jag hade själv en Samsung II, som inte kies update/firmware hitta inte telefonen alls, jag hade en annan med

krossad display, tog ut moderkortet och bytte detta - litet projekt bara :)

Då hitta kies'en telefonen, men hängde sig precis som din. Då nolla jag hela telefonen, då rulla det på. Faktiskt.

Annars så har jag letat efter andra Flashprogram, då Kies har uppenbara buggar, men hitta inget då.

För tillfället kör jag på en HTC Desire, gillar formatet, den bråka lite den också, som en "bugg & cocacola" typ.

Men efter jag avinstallera en massa appar (som skulle göra telefonen bättre) så blev den stabil. Avsevärt längre batteritid. osv..

Bloatware i datorer är som bekant störande, men alla dessa fåniga appar är etter värre.

mvh

Marion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att den är så pass ny så är det bästa att lämna in den...

Du har provat nerladdningsläget... alltså har du även plockat ur batteriet och väntat i några minuter?

Ja då, den låg utan batteri i natt och när jag stoppade i det igen så var vi tillbaka i rutan som säger "Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again."

Det är på den sidan som allt har fastnat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...