margrehte Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 För säker start krävs inbyggd programvara med stöd för UEFI v2.3.1 Errata B och Microsoft Windows-certifikatutfärdaren i UEFI-signaturdatabasen, hur åtgärdar jag detta ? Comodo inte heller kompatibel, räcker väl att jag installerar Comodo 2013 ? App behövs för att spela upp DVD-skiva ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Comodo inte heller kompatibel, räcker väl att jag installerar Comodo 2013 ? https://forums.comod.../-t86289.0.html App behövs för att spela upp DVD-skiva ? https://videolan.org...ad-windows.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 Tackar. Då behöver jag bara hjälp med För säker start krävs inbyggd programvara med stöd för UEFI v2.3.1 Errata B och Microsoft Windows-certifikatutfärdaren i UEFI-signaturdatabasen, hur åtgärdar jag detta ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Troligen ny dator/moderkort. Men det är ju ingen nödvändig funktion utan något man klarar sig bra utan, på samma sätt som man har klarat sig utan det i alla tidigare Windows-versioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 Kommer inte vidare i uppgraderingen fast jag markerat anpassad installation. välkommen tillbaka när du fixat markerade problem står det. Har sprillans ny stationär dator med w.7 så måste gå.Tack för hjälpen och avslutat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 Jag kollade enhetshanteraren - Microsoft system management Bios driver 2006-06-21 version 6.1.7601.17514, står att den senaste är installerad. Kan/bör jag försöka uppdatera om nyare finns på Acer`s sida ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Microsoft system management Bios driver är en drivrutin från Microsoft. Men det är ju alltid bra att kolla om det finns ny BIOS och/eller drivrutiner till nya datorer. Har du kört Uppgraderingsassistenten? http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/upgrade-to-windows-8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweanisse Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 För säker start krävs inbyggd programvara med stöd för UEFI v2.3.1 Errata B och Microsoft Windows-certifikatutfärdaren i UEFI-signaturdatabasen, hur åtgärdar jag detta ? Comodo inte heller kompatibel, räcker väl att jag installerar Comodo 2013 ? App behövs för att spela upp DVD-skiva ? För att kunna använda UEFI v2.3.1 krävs det ett nytt moderkort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 28, 2012 Author Share Posted October 28, 2012 Tackar för svar.Använde länken du bifogat Cecilia,var 3 gången jag körde den och nu fungerade det, installationsfilen hamnade på skrivbord för direkt installation av w.8, funkar det då att köra från skrivbordet ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts