gurran97 Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 Hej! Jag har en HP pavilion zt3300 som startar och går igång som den ska, det är bara det att skärmen inte visar någon bild alls. Man ser att den ändrar nyans så att den blir lite ljusare ibland osv. Testade att koppla in den till en datorskärm och då funkade den perfekt. Alltså måste det vara något fel på skärmen eller liknande. Är det någon som vet vad det är för fel och vad det är jag behöver göra för att få igång den? Vill gärna ha den fungerande som en laptop för smidighetens skull! Tack på förhand. MVH Gustav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 Ser du något på skärmen om du lyser på den med en kraftig lampa? I så fall kan det vara bakgrundsbelysningen som gått sönder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 Hej! Jag har en HP pavilion zt3300 som startar och går igång som den ska, det är bara det att skärmen inte visar någon bild alls. Man ser att den ändrar nyans så att den blir lite ljusare ibland osv. Testade att koppla in den till en datorskärm och då funkade den perfekt. Alltså måste det vara något fel på skärmen eller liknande. Är det någon som vet vad det är för fel och vad det är jag behöver göra för att få igång den? Vill gärna ha den fungerande som en laptop för smidighetens skull! Tack på förhand. MVH Gustav Om jag fick se IRL skulle det var lätt att avgöra. Så i ditt fall är det antingen; backlightern, invertern eller displayen som är trasig. Eftersom datorn är såpass gammal, måste du hitta beg delar, samt vara lite händig. Annars knappast lönsamt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gurran97 Posted October 29, 2012 Author Share Posted October 29, 2012 Tack för svaren! Kan knappt någonting om laptops, speciellt inte med skärmar. Tror inte heller att det är lönt att laga så får köra med den i en extern skärm.. Fick den gratis idag så tänkte om det skulle vara lite lätt att fixa den men troligtvis inte då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Kan även vara så att den tunna kabeln till displayen är lite lös.. dålig kontakt alltså. Men för att kolla måste du plocka isär datorn och testa alla kontakter manuellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts