Jump to content

Motorola Droid Razr med Ice Cream Sandwich

Up2
 Share

Recommended Posts

Jag har en Motorola Droid Razr med Android v2.3.6 och vet om att jag sedan en tid tillbaka kan uppgradera till v4.0. Jag har jämfört gamla och nya versioner av operativsystemet på olika telefoner och spenderat mycket tid med Galaxy S3.

Jag gillar visserligen att testa nya appar för att verka produktiv och surfar lite smått på mobilen. Men frågan är hur mycket jag tjänar på att uppgradera, då den versionen jag använder nu fungerar utmärkt.

Jag vill liksom inte bli missnöjd och inse att det bara handlar om småsaker. Liksom bläddra i menyer och tänka "Wow, vilken fin minutvisare klockan på hemskärmen har och ikonerna är så detaljrika" som om det vore det enda jag är ute efter.

För mig vore det som om jag skulle dekorera om mitt hem bara för att skryta om det. Jag har läst många artiklar om för- och nackdelar med att uppgradera, men har ändå svårt att bestämma mig.

Hjälp?

Du tjänar en hel del... Har själv uppgraderat en Razr (min son använde den) och jag upplevde att den blev rappare överlag och fick bättre batteritid. Och sen blev den ju snyggare och fick trevligare funktioner vilket du anser oviktigt i sammanhanget. Jag misstänker att du redan vet det men ICS har ovanstående effekt på lurarna, speciellt sen 4.0.4 kom, vilket du kommer få på din Razr.

Jag misstänker att ICS har bättre kod att hantera dubbla kärnor och minne osv osv. Den nya Kernel som kommer till Razr med ICS har nog också mycket att göra med att den blir så mycket bättre.

// Manneman

Jag gillar visserligen att testa nya appar för att verka produktiv

:lol:

Jag skulle inte tveka en sekund, och det handlar för mig mer om att få del av den utveckling som pågår än någon viss ny funktion. Och att kunna installera Chrome. ;)

Här kan du se vad som är nytt i 4.0: http://www.android.c...cream-sandwich/

Förhoppningsvis kan du också (senare) uppdatera till 4.1, och få bättre prestanda: http://www.android.c...out/jelly-bean/