Lasse B Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 (edited) Har själv nu detta program, nöjd, mycket nöjd, men kör med ( betalversionen ). Har en vän som tänkte skaffa det också, men han påstår att den fria versionen är tidsbestämd ?? 13 eller 14 dagar påstår han ?? Någon som vet. Mvh Lasse B Edited November 27, 2012 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Måste vara fel, ty det uppdaterar sig och fungerar och jag har haft det länge på mina datorer. Gratisversionen alltså! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2012 Author Share Posted October 31, 2012 (edited) Ok, vet ej vad han fått det ifrån. Uppdaterar den versionen av sig själv, nu är det version 1,65,1,1000, när det kommer en ny, får man meddelande om det då. Lasse B Edited October 31, 2012 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Ja, det kommer ett meddelande om uppdatering, när man startar programmet och behovet finns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2012 Author Share Posted October 31, 2012 Tackar, ang gratisprogrammet, det var en missuppfattning. Så här var det tydligen, man kunde testa gratis PRO versionen i 14 dagar. Så var det med det. Ha en bra dag. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Man kan testa Malwarebytes Anti-Malware PRO, med något fler funktioner än gratisversionen, gratis i 14 dagar. http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_trial/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Har haft betalversionen i flera år och tror den har räddat datorn många gånger. Det och säkerhetsprogrammet man gillar är en oslagbar kombination Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Man kan testa Malwarebytes Anti-Malware PRO, med något fler funktioner än gratisversionen, gratis i 14 dagar. http://www.malwareby...arebytes_trial/ Pro kan ju nästan ses som ett helt annat program då det ger ett realtidsskydd och ständigt är uppdaterat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2012 Author Share Posted October 31, 2012 Tackar, då anser jag detta vara löst. Mvh Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Tackar, då anser jag detta vara löst. Mvh Lasse B Hur löste du det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2012 Author Share Posted October 31, 2012 Jag menar, att då har jag fått veta det jag skrev om, och anser därmed det löst för min del. Mvh Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2012 Author Share Posted October 31, 2012 (edited) Nu när man har både MSE och Malware på datorn, så räcker det välan att man ibland bara skannar med Malware, inte skall man välan behöva skanna med MSE också ?? Lasse B Edited October 31, 2012 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Är det något problem med att skanna MSE eller varför vill du inte göra det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 MSE sköter det mesta med automatik, ikonen är grön. Blir den gul, så högerklicka på ikonen, öppna, så står det i klartext vad du ska göra, ex scanna eller uppdatera. Är ikonen röd, spring därifrån Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Nej inget fel, bara undrade, när jag nu har 2 st att skanna med. Därför frågan. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 De två programmen hittar olika typer av skadliga filer, det är därför de kompletterar varandra. Det är därför bra att skanna datorn med båda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnh3 Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Jag kan även tipsa om Advanced SystemCare 6 Free som har kommit nyligen: http://www.iobit.com/ http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 (edited) Tack Cecilia, nu är jag fullmatat med bra info. Mycket nöjd med det jag har nu. Tack för tipset ( se ovan ) men jag tycker att det jag har är mycket bra. Mvh Lasse B Edited November 1, 2012 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 Inte helt fel skanna med olika program!! Kör Kaspersky 2013 och skannar ibland med det och ibland med Malwarebytes! Minskar ju risken att nåt "missas" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 Fråga, kör fortfarande med Malwarebytes & Microsoft Essentail, nöjd med det. Hade tidigare Norton 2013, och min dotter andvänder en av licenserna som ännu inte tagit slut. Nu vill hon också ha Malwarebytes, men då jag är osäker om en sak, så frågan är, kan man köra både Norton 2013 & Malwarebytes ??. Mvh Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Ja, Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) är en komplettering till vilket antivirusprogram som helst. PS. Malwarebytes är ett företag med flera program, men jag antar att det är deras Anti-Malware du menar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 Svar ja, de stämmer, Malwarebytes Anti - Malware Ja då får ungen som hon vill. Ha det så bra. Tack. Mvh Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Tack detsamma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 (edited) Satt in i min dotters dator Malwarebytes, och hon har även Norton Internet Security 2013, en av mina tidigare licenser som fortfarande gäller. Hon påstår att det går lite trögt ibland, kan det vara att det händer något ändå mellan Malwarebytes och Norton ?? fastän det tydligen skall funka med dessa två program ?? Hon har betalversionen av Malwarebytes ?? Mvh Lasse B Edited November 16, 2012 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Cecilia Posted November 17, 2012 Solution Share Posted November 17, 2012 Alla program som är igång använder ju en del av processorn och RAM-minnet. Om processorn är svag och/eller det är lite RAM-minne, så kan ytterligare ett program göra att datorn blir långsam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts