Gå till innehåll

Windows 8 uppgradering FAQ


LGJ

Recommended Posts

Så skönt att det löste sig.

 

Jag tänker vänta med installationen. Kanske säkrast att beställa en DVD-skiva.

 

Jag väntar också. Inte minst pga att Frontpage inte funkar med Win8, får lösa det på annat sätt. Sköta det via Win7-laptopen eller bytas program... Får se! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Jag väntar också. Inte minst pga att Frontpage inte funkar med Win8, får lösa det på annat sätt. Sköta det via Win7-laptopen eller bytas program... Får se! ;-)

Frontpage bör du byta ut omgående. Programmet har inte uvecklats aktivt sedan 2003 och inte ens när det var nytt, genererades kod som följde webbstandard. I dag är det html5 som gäller, så ett program som hanterar det är väl nästan ett minimikrav, om man inte knackar kod i notepad eller lknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerade det utmärkt med Swedbanks e-kort (tillfälligt Visa-kort som bara används en enda gång), det kanske är annorlunda med "normala" kort men jag undrar om det är det som ställer till det, eller kanske..? Skönt att det löste sig för dig. Lycka till med nya Windows!

 

 

Tänkte inte på det. Nordea har också den tjänsten. Det tar dock minst en bankdag innan man kan använda det tillfälliga kortnumret.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar också. Inte minst pga att Frontpage inte funkar med Win8, får lösa det på annat sätt. Sköta det via Win7-laptopen eller bytas program... Får se! ;-)

 

Jag hittade en bra guide här om man vill köra med dualboot. Bertil frågade om den möjligheten.

 

http://mashable.com/2012/11/08/dual-boot-windows-8/#1006651-Get-Windows-8

 

Återstår att se om det funkar. Orkar inte testa just nu. Som du skrev måste man eventuellt ändra startordningen i Bios först.

Redigerad av Hanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Hanne

 

Tack så väldigt mycket för ditt svar.

Jo, jag upptäckte också det ikväll angående PayPal.

 

Tack och lov så kom min yngsta son ikväll efter att jag ringt honom och när vi testade med hans Amex-kort så var det inga som helst problem så just nu när jag skriver Hanne så har installationen hållit på ett tag och är klar om 1 minut.

 

Hanne, TACK så enormt enormt mycket, det var genom ditt inlägg  samt andra som har replikerat på min fråga här på sidan som jag förstod att jag inte var den enda som haft problem att komma förbi den där köpproceduren.

Min son trodde att det beror att Swedbank har en högre form av säkerhet och att det var därför som jag inte hade kunnat använda något av mina två kort trots att de båda är aktiva och giltiga.

 

Tur att sonen kom ikväll och hjälpte farsan *s*.

 

Well nu är nerladdningen snart klar och än en gång ett stort TACK till både dig Hanne och NI andra som har skrivit och hjälpt mig med detta.

Bästaste och finaste hälsningar till er alla,

Bertil

 

 

Har inte kunnat hjälpa till med så mycket. Så bra att det ordnade sig i alla fall.

 

Kolla länken i inlägget ovan om du vill behålla Windows 7.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Så med hjälp av "Ren installation (Clean install) på en helt tom hårddisk" så kan jag alltså köpa tex. detta;
http://www.netonnet.se/art/dator/programvara/operativsystem/uppgradering/microsoft-windows8proswedish/178585.5410/

Och installera på en tom hårddisk på datorn? Låter för bra för att vara sant! Men skulle vara helt perfekt för min del som saknar Windows 7-skivan till datorn men vill byta hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...