Gå till innehåll

Recommended Posts

Har köpt en trådlös router med USB. Enligt manualen så ska man kunna sätta i en 3G USB sticka för att sen kunna ansluta den bärbara datorn trådlöst till internet. Har satt upp modemet enligt manualen och jag kommer åt modemet trådlöst men kommer inte ut på Internet. USB modemet blinkar inte så det verkar som om USB porten på modemet inte är aktiverad. Är de någon som fattar vad jag menar och har några tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en "N300 Wireless ADSL2+ Modem Router Mobile Broadband Edition (DGN2200M-100NAS)"

eller "N300 Netgear JWNR2000 Wireless Router" ? (den senare saknar USB port).

Får börja med att anta att du har ADSL-bredband? vilken operatör?

Först och främst har du ett modem som är kompatibelt? Kombabiltietslist -> http://www.netgear.c...ope/sweden.aspx

Har du varit inne i modemets webbgränssnitt och sett att modemet identifieras korrekt?

Kika i manualen sidan 26, (sidan 17 för hur du loggar in på routern/(modemet)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modemet har USB. Och jag har ett 3G USBmodem från Telenor som jag vill ansluta till routern. Har inget ADSL med kabel.

Jag har kollat på din adress till kompatibilitetslist. Ska testa enligt den så får vi se.

Tack så länge.

janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"N300 Wireless ADSL2+ Modem Router Mobile Broadband Edition (DGN2200M-100NAS)" - Har USB port och stödjer 3g.

"N300 JWNR2000 Wireless Router" - Saknar usb port.

"N300 WNR3500L Gigabit Wireless Router" - Usb port med stöd endast för hårddiskar och usb-minnen

Frågan är vilket du köpt.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hopas ni inte gett upp ang mitt problem, men jag har inte haft tid med mitt problem på ett tag. Men jag har alltså ett: "N300 Wireless ADSL2+ Modem Router Mobile Broadband Edition (DGN2200M-100NAS)" - Har USB port och stödjer 3g. Den trådlösa delen fungerar som den ska, men jag kan inte komma ut via USB modemet från Telenor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har själv uppkoppling via 3G router och när jag nyligen ersatte den gamla till en av "kombityp" fick jag mickla lite i inställningarna för att få igång modemet. Min router har 4 val av uppkoppling, 3G som primär, endast 3G, WAN (ADSL) som primär och endast WAN. naturligtvis var "endast WAN" förhandsvalt men efter att jag ändrade till "endast 3G" funkade det klockrent. Så börja med inställningarna, ta gärna hjälp av manualen så blir det enklare att hitta i menyerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...