MAUR24 Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Har funderat på att installera om min data och tänkte om man kunde flytta med dom program som jag har fått genom giveawayoftheday som innebär att man får betalprogram gratis men att man måste installera och aktivera det innan tiden har gått ut och därför tror jag inte att det går att installera om det efter jag har gjort ominstallationen så är det nån som vet hur man gör om det går för att kunna fortsätta använda dom program på datan efter att jag har ominstallerat datan eller säg att hddn kraschar då det kan vara bra att ha en kopia på själva programmet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Har funderat på att installera om min data och tänkte om man kunde flytta med dom program som jag har fått genom giveawayoftheday som innebär att man får betalprogram gratis men att man måste installera och aktivera det innan tiden har gått ut och därför tror jag inte att det går att installera om det efter jag har gjort ominstallationen så är det nån som vet hur man gör om det går för att kunna fortsätta använda dom program på datan efter att jag har ominstallerat datan eller säg att hddn kraschar då det kan vara bra att ha en kopia på själva programmet? Jag tror inte man kan det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 God kväll MAUR24! För att undvika framtida problem, så SKALL man göra en (1) säkerhetskopia på det som finns i datorn. Skulle det inträffa, att det havererar något, så finnes backup att tillgå. Tyvärr, så är det inte så många som gör denna säkerhetskopia, (tyvärr)... Har man en kopia av tidigare data och MÅSTE installera på nytt, så finns det ju allt, som va tidigare. Har jag skrivit något fel, så rätta MIG omg......... Mvh// Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Det går inte att installera program från en backup/säkerhetskopia! Man kan inte "flytta" programmen, såvida det inte bara består av en katalog. Oftast är det en massa registernycklar och registering av dll:er som strular till det hela. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Det finns oftast gratis program som fungerar lika bra som betal versionerna. Dessutom i portabla versioner. Jag har i Windows 8 pro inga program installerade utan använder endast portabla. Det är bara att kopiera in dom i den vanliga program mappen på C: eller köra från annan partition, eller USB sticka. Bra sida för portabla program: http://portableapps.com/apps Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts