Gå till innehåll

Många spammar-konton


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Japp, det sista jag gjorde verkar inte hjälpa... har nu aktiverat ett plugin till sajten som enligt uppgift ska vara effektivt mot spam-registreringar. Kan dock behöva tweakas en del men det är aktivt från nu. Ska se vad som händer med antalet registreringar, igår var det 137 nya konton och de flesta spam.

EDIT: I samma veva som det började här så har det ökat lavinartat även på min Wordpress-blogg (www.theexperienceblog.com)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Kort uppdatering, läget har minst sagt stabiliserats efter att pluginet aktiverades och nu finns det dessutom ännu bättre anti-spamkontohantering i och med uppgraderingen som gjordes strax innan jul. Hittills har 15935 spamanvändare hindrats från att registrera sig och börja sprida skräpinlägg och statusuppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 månader senare...

Av någon anledning hade licensnyckeln fallit bort ur adminkonsolen! Jag har precis lagt in den på nytt. Spamskyddet fungerar endast om man har en aktiv licens, vilket sajten alltså har. Ska kontakta leverantören och se vad som kan tänkas ha hänt.

 

Nu borde det iaf lugna ner sig med spammare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 år senare...

Hittade den här tråden som det väl passar att fortsätta i.

Blev förvånad över det stora antalet användare online så här dags på en vardagkväll, 73 stycken när jag tog skärmdumpen. Någon sorts attack mot forumet kanske. Inte nya konton men i alla fall ovanligt många gäster.

Förväntar mig inget svar, ingen diskussion, men uppmärksammar i alla fall detta.

image.thumb.png.1b0d76ae7430f303db5d21cef8635e60.png

Redigerad av ChristerE
Rättade ett stavfel
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...