Gå till innehåll

Datorn startar om av sig själv?


straatMan-

Recommended Posts

När jag startar min dator så är allt normalt, men när man ser att Windows laddas, så startar den om sig. Detta kan pågå 4-5ggr ibland, och SEN efter det så får man se inloggnings-rutan och börja använda datorn.

Sen när datorn väl är igång, så händer det att alla program stängs av och likaså datorn. Sen startar man datorn, så händer det inte igen på ett tag.

Vad beror detta på? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar min dator så är allt normalt, men när man ser att Windows laddas, så startar den om sig. Detta kan pågå 4-5ggr ibland, och SEN efter det så får man se inloggnings-rutan och börja använda datorn.

Sen när datorn väl är igång, så händer det att alla program stängs av och likaså datorn. Sen startar man datorn, så händer det inte igen på ett tag.

Vad beror detta på? :o

hej låter som ett drivrutin fel kolla med grafikkorten och allt annt men tror det är grafiken

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ofta bero på hårdvarufel. Har du tur så är det glapp vid någon anslutning tex IDE-anslutningar eller minneskort. Kolla att de är helt intryckta. Lossa dessa och sätt dem på plats igen. Kolla att minneskorten är helt nertryckta.

Hade själv problem med glappande ATA-kabel, lossade och tryckte den på plats igen o allt frid o fröjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du kollat så d inte kommit in damm imellan flänsen o fläkten till processorn? ???

Jo jag har kollat, och jag ser att det är lite dammigt i flänsen men inte så överdrivet mycket. Antar att det lilla kan orsaka detta, har inte orkat ta isär och kollat, har varken bra verktyg eller esd-skydd, visst man kan fuskjorda, men iaf :P

Får väl kolla igenom burken ordentligt en dag, den står ju på golvet. :D

IDE-kablarna sitter som dom ska, det vet jag, och drivorna är helt felfria.

Men jag får väl kika på flänsen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...