Gå till innehåll

DVD-spelare stjäl cpu-kraft


Recommended Posts

Hej!

Jag har en 2 månader gammal bärbar samsung 700z7c s02. Jag har fått problem med min dvd-spelare Matshita dvd-ram uj8a7as ata device.

Problemet är att om dvd-spelaren inte har en skiva i så tuggar cpu:n på ungefär 15%, det är 2 eller 3 kärnor som arbetar kring 50%.

Om jag sätter i en skiva går cpu:n ner till 0%.

Den har nyss varit inne på service för ett annat fel som åtgärdades, jag nämnde även detta felet, men de gjorde inget åt det utan skyllde flyktigt på drivrutiner.

Visserligen bytte jag hårddisken redan andra dagen till en samsung 830 ssd, och installerade ett färskt windows 7 home retail. Jag hade inget problem de första veckorna.

Jag tror att felet uppstod i och med drivrutinsuppdateringar från samsungs hemsida, men är inte helt säker.

Jag har formaterat om datorn utan att det hjälpte.

När jag försöker uppdatera BIOS från samsungs hemsida säger datorn att den redan har ett nyare bios och uppdateringen misslyckas.

På dvd-enheten i system står det att dvd-spelarens drivrutiner fungerar. Den går att använda, även om den känns ovanligt långsam.

Jag ringde samsung för support, men de hänvisade enbart till ett 00800-nummer hos seagate som jag inte kunde ringa från min mobil.

Vad tror ni är felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...