JoWa Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Intressant läsning. Cormac Herley, Microsoft Research: So Long, And No Thanks for the Externalities: The Rational Rejection of Security Advice by Users (pdf) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune.K Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Säkerhet kostar... Det viktigaste är att man har ordentlig backup. Då kan kan dataavdelningen installera om systemet och lägga tillbaka hens arbete när medarbetaren har klantat till det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frederik Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Vuxna män gråter inte, de har en backup! A: gör alltid ett Image (Acronis eller liknande) av den färdiga installation. B: skapa ett färskt image ett par gångar i månaden, då förlorar man inte så värst mycket om sk*ten krascher. C: Ha dina Images på en extern enhet och såklart ett bootbart media där ger dig åtkomst. Annars är det bara att hålla sig med rimligt skydd, ge f*n i att klicka "ja" på okänd software, då är som man säger "halva inne". Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted December 8, 2012 Author Share Posted December 8, 2012 Annars är det bara att hålla sig med rimligt skydd, ge f*n i att klicka "ja" på okänd software, då är som man säger "halva inne". Lycka till Jo, sannerligen lycka till. Cormac Herley: “Given a choice between dancing pigs and security, users will pick dancing pigs every time.” Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frederik Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 (edited) Hehe "dancing pigs" egentligen är det sanslöst så lättlockad människan är, jag pratar av egen erfarenhet då jag under åren har dabbad mig ganska ordentligt ibland. Dock lärde jag tidigt värdet av färska backups/images och hur stort värde sånt har. Jag har kvar alla mina foton från början (+ 10-gb) och det säger lite om disciplinen, blir jag av med det kommer jag nog fälla en spannfull tårar, då det jo är oersättligt, har f.ö lagrad mina foton i molnet ifall någon snor mina lagringsenheter, kallas att bära bådadera hängsle och bälte... Mer gris till folket Edited December 8, 2012 by frederik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts