Gå till innehåll

Om att ge användare säkerhetsråd


Recommended Posts

Vuxna män gråter inte, de har en backup!

A: gör alltid ett Image (Acronis eller liknande) av den färdiga installation.

B: skapa ett färskt image ett par gångar i månaden, då förlorar man inte så värst mycket om sk*ten krascher.

C: Ha dina Images på en extern enhet och såklart ett bootbart media där ger dig åtkomst.

Annars är det bara att hålla sig med rimligt skydd, ge f*n i att klicka "ja" på okänd software, då är som man säger "halva inne".

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det bara att hålla sig med rimligt skydd, ge f*n i att klicka "ja" på okänd software, då är som man säger "halva inne".

Lycka till :)

Jo, sannerligen lycka till.

Cormac Herley: “Given a choice between dancing pigs and security, users will pick dancing pigs every time.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe "dancing pigs" egentligen är det sanslöst så lättlockad människan är, jag pratar av egen erfarenhet då jag under åren har dabbad mig ganska ordentligt ibland.

Dock lärde jag tidigt värdet av färska backups/images och hur stort värde sånt har.

Jag har kvar alla mina foton från början (+ 10-gb) och det säger lite om disciplinen, blir jag av med det kommer jag nog fälla en spannfull tårar, då det jo är oersättligt, har f.ö lagrad mina foton i molnet ifall någon snor mina lagringsenheter, kallas att bära bådadera hängsle och bälte...

Mer gris till folket :)

Redigerad av frederik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...