Gå till innehåll

ÄNTLIGEN kan jag slippa alla dessa telefonsäljare..


Venoms

Recommended Posts

Äntligen har jag hittat en App till min Android som ska göra att man kan blockera de telenummer och sms man inte vill ha..

Kan du beskriva lite utförligare hur den fungerar? Känner den av att det är en telefonförsäljare, eller måste man manuellt lägga in telefonförsäljarnummer så att de i fortsättningen blockeras? Får man på något sätt en indikation på att någon ringt, men att det blockeras?

Min lösning nu är att inte svara på vissa okända nummer, sedan kollar jag vilken som har numret. Är det företag som bedriver telefonförsäljning, så lägger jag in det i telefonboken och klickar i att samtal skall kopplas direkt till min telefonsvarare. Jag lägger in alla i ett fiktivt namn. Fungerar bra. Det är aldrig någon som lämnat ett meddelande. Några ringer ett flertal gånger under en tid, sedan ger de upp. Detta vet jag eftersom när någon ringt och det gått direkt till min telefonsvarare, så får jag ett SMS att den och den ringt men inte lämnat något meddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funkar så att du manuellt lägger in numret du vill blocka. Du kan även blocka sms. Det finns fler funktioner men dessa är gratis... annars är det premium version som man köper.

Den är uppmärksammad som en av de bästa i sitt slag med 5 stjärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...