Gå till innehåll

WLAN-kanaler över kanal 8?


Recommended Posts

Har en gammal laptop från 05 med B/G Wlan Datorn hittar inget över kanal 8 har fungerat mycket bra tidigare men är sällan på nätet så jag blev fundersam varför
Min Router sänder på 12+ så det funkar ej då mina grannar har K1-K8 så det är trångt med andra ord därför går inte kanaler under 10 att använda utan problem
kör den nu med kabel

Fråga hur många kanaler stöder B/G? N stöder till 15/16 kanaler ser jag ingen vits att ändra i routern utan att få problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Har en gammal laptop från 05 med B/G Wlan Datorn hittar inget över kanal 8 har fungerat mycket bra tidigare men är sällan på nätet så jag blev fundersam varför

Min Router sänder på 12+ så det funkar ej då mina grannar har K1-K8 så det är trångt med andra ord därför går inte kanaler under 10 att använda utan problem

kör den nu med kabel

Fråga hur många kanaler stöder B/G? N stöder till 15/16 kanaler ser jag ingen vits att ändra i routern utan att få problem

Det jag skulle förslå är att du ser om det inte finns en firmware uppdatering till din router.

Har själv fått routrar som D-Links DI-524 från 2001 att fungera efter firmware uppdatering.

Vilken router är det du har problem med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel på min router det är bara att min gammla laptop finns inga kanaler över 10 mina 2 nyare är det inga problem att använda kanal 12

jag ändrade i routern så jag använder kanaler under 10 nu får stå ut med att grannarnas Wifi stör mej lite är nästan tomt på kanaler över 10

 

Använder Metageek inssider för att se vad som finns på kanalerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...