Gå till innehåll

margrehte

Recommended Posts

Loggnamn: Ansökan 
Källa: ESENT 
Datum: 2012/05/05 11:56:47 
Händelse-ID: 910 
Uppgift Kategori: Prestanda 
Nivå: Varning 
Nyckelord: Klassisk 
Användare: N / A 
Dator: Z68 
Beskrivning: 
taskhost (2508) Databasen cachestorlek underhållsåtgärd har tagit 60 sekunder utan att slutföra. Detta kan leda till allvarlig prestandaförsämring. Aktuell cachestorlek är 252 buffertar över konfigurerade cache gränsen (534 procent av mål). Cachestorlek underhåll vräkta 3 buffertar, gjorde 215.790 flush försök och framgångsrikt spolas 0 buffertar. Det har drivit 309.390 gånger sedan underhåll utlöstes.

 

Jag behöver ändra storleken för allt på skrivbordet från 100% standard till större 150% annars ser jag inte bra, ovanstående text har jag kopierat från gogglesökning (min felrapportering var värre).

Många har detta problem med w.8 vilket gör att datorn fryser och blir trög, enda förslag till lösning jag sett är att reparera windows update..Undrar vad ni vet om detta problem och om nägon buggfix är på gång ? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God jul  !.Det blir värre med datorn då,trodde att jag  hittat felet då jag såg att växlingsfilen var satt på lägsta och ominstallerade då,efter ominstallation var växlingsfilen på högsta möjliga,kollade nyss och då var den nästan lägsta ånyo,

om jag gör text större/öppnar program samt installerar (dock inte mer en en grej om dan)så fryser datorn, ,allmänt så är den trög så fort program kör igång både i datorn och när dom går ut på, nätet.explorer.exe ligger oftast på 

100% nätverksanslutning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...