Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej i laptopen finns "Broadcom Wireless LAN". När jag installerat drivrutinen och kollade om något trådlöst nätverk fanns kunde jag inte det, då inga ikoner eller andra tecken fanns att leta efter trådlösa nätverk. Min granne har trådlöst, men jag har bara sladdar. Jag är van att det ser ut att finnas två nätverksikoner nere till höger, men här fanns bara en. Det fungerar med nätverkssladd. Drivrutiner är hämtade här:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=3356624&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3368540&swEnvOID=4055&taskId=135&swLang=36

I enhetshanteraren finns inga gula frågetecken.

Jag har inte kört varenda en av drivrutinerna. Är det någon som återstår? Jag förstår mig inte på t.ex. "Software Support for HP Integrated Module with Bluetooth Wireless Technology for Microsoft Windows 7". Är det någon som vet mer än jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först kanske du kan kolla så att ditt trådlösa nätverkskort verkligen är påslagen... kolla manualen på din dator. Det är antingen en separat knapp eller en knappkombination där du får trycka Fn + dedikerad knapp för trådlöst.

Edit: Hittade detta enligt uppgifter om din dator som du tillhandahöll via länken

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c01884605〈=en&cc=us&taskId=130&contentType=SupportFAQ&prodSeriesId=3368540&prodTypeId=321957

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en router du kan ansluta trådlöst till kankse du borde kolla att radion i denna är påkopplad. Ofta finns det en seperat strömbrytare på routern men du kan också gå in i routerns inställningar och kontrollera/aktivera radion därifrån. För om det är grannens trådlösa mätverk du sniffar efter är det ju inte sagt att signalen därifrån är tillräckligt stark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej i laptopen finns "Broadcom Wireless LAN". När jag installerat drivrutinen och kollade om något trådlöst nätverk fanns kunde jag inte det, då inga ikoner eller andra tecken fanns att leta efter trådlösa nätverk. Min granne har trådlöst, men jag har bara sladdar. Jag är van att det ser ut att finnas två nätverksikoner nere till höger, men här fanns bara en. Det fungerar med nätverkssladd. Drivrutiner är hämtade här:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=3356624&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3368540&swEnvOID=4055&taskId=135&swLang=36

I enhetshanteraren finns inga gula frågetecken.

Jag har inte kört varenda en av drivrutinerna. Är det någon som återstår? Jag förstår mig inte på t.ex. "Software Support for HP Integrated Module with Bluetooth Wireless Technology for Microsoft Windows 7". Är det någon som vet mer än jag?

Det kortet behöver en programvara (inte en knapp) för att starta, som heter; "HP Wireless Assistant"

du finner det på samma sida, lite längre ner, som du posta länken till.

marion

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...