Gå till innehåll

DAson

Recommended Posts

Skapligt det ökar väl lite då och då. Först i början när Windows 8 Developer Preview släpptes så var väl inte så många Appar i Store då, du kanske vet mer.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att det dyker upp ~10000 appar i månaden i Store. När Developer Preview släpptes fanns inte ens Store :) Poängen med Developer Preview var att utvecklarna skulle börja utveckla appar men som jag förstått det av många utvecklare har dom flesta sådana först framåt lanseringen av Windows 8 börjat utveckla appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer Store fanns inte i Windows 8 DP. Det var i Windows 8 CP den kom för första gången o även i Windows 8 RP med. Kul med Appar i Windows 8. Använder du Windows 8 Stenis?

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beklagar att jag alltid är en negativ surgubbe men jag tycker appar i Windows 8 är helt jäkla värdelöst. Av ren nyfikenhet, vilka appar är det som är kul eller ännu hellre meningsfulla/bra/bättre än desktopalternativet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beklagar att jag alltid är en negativ surgubbe men jag tycker appar i Windows 8 är helt jäkla värdelöst. Av ren nyfikenhet, vilka appar är det som är kul eller ännu hellre meningsfulla/bra/bättre än desktopalternativet?

 

Windows Store-appen för Netflix är mitt enda exempel där jag använder en Windows Store-app på en vanlig dator, den är mycket bättre webbvarianten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av ren nyfikenhet, vilka appar är det som är kul eller ännu hellre meningsfulla/bra/bättre än desktopalternativet?

Det undrar jag också, efter att ha testat W8 virtuellt. Skype som fyller en 24-tumsskärm är en grotesk upplevelse.  :blink:

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appar som Väder, E-post, Google sök & Wikipedia är bra appar. Det finns mycket som helst men jag håller med Skype appen är inte den bästa direkt tar upp full skärm.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit inne på det förut men det är värt att nämna igen...

 

Apparna på en desktop-pc är i regel värdelösa. Det är först på en tablet eller i ett hemmabiosystem som det gör sig till rätta. Att köra mailen eller kanske väderappen eller t o m TV-guiden är riktigt bra om man har det på fullskärm på en stor 48"s platt-tv där datorn är inkopplad som en mediaspelare.

 

Den enda appen jag själv använder varje dag i desktopmiljö är TuneIn. Det finns en massa alternativ att streama radio i datorn, men har man samma app i både telefonen och i datorn så är det svårt att vara utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mail-appen funkar bra på min skärm och den kan man inte va utan. Likaså väder men också Google sök och Wikipedia. För mig funkar det bra var och en gör som dem vill.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mail-appen funkar bra på min skärm och den kan man inte va utan. Likaså väder men också Google sök och Wikipedia. För mig funkar det bra var och en gör som dem vill.

 

//DAson

 

Jo, det är bra att man kan göra som man vill. Jag tycker att e-post, webbsök, Wikipedia (liksom resten av webben) gör sig bäst i en webbläsare. Men jag är ju väldigt konservativ.  :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mej att "Appar" vilka i de flesta fall vänder sej till hobbysurfaren kan vara till viss nytta på en pekdator.

 

Det nya gränssnittet ligger Microsoft i fatet då de flesta föredrar ett mer klassiskt gränssnitt där man snabbt kan komma åt de program man önskar arbeta med. så väljer många bort en uppgradering vilket leder till att W8 endast säljs med nya datorer, då alternativ saknas för köparen. Vi som arbetat med windows sedan de första versionerna lanserades och bara älskar det näst intill felfria XP blir nu påtvingade ett operativsystem som verkar rikta sej mot hobbyanvändning.

 

Valde själv att installera "Classic shell" på min nya laptop efter ett par dagars svärande, och vips blev vi kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...