Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

Andreas Stenhall

Säkerhetsuppdatering för Nvidias grafikkort

Recommended Posts

Det hör verkligen inte till vanligheterna men Nvidia har släppt en ny drivrutin för grafikkort i GeForce-serien som täpper till ett säkerhetshål. Sårbarheten ligger i tjänsten nvvsvc.exe och gör att användare med standardrättigheter kan förskansa sig administrativa rättigheter på en dator. Drivrutinen har genomgått WHQL-testning och innehåller dessutom prestandaförbättringar för flera spel. Se till att uppgradera till GeForce-drivrutinen 310.90 snarast!

Ladda hem nya Nvidia GeForce-drivrutiner

http://www.geforce.com/drivers

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

• Liknande innehåll

• Av JoWa
      I lördags släppte Microsoft en säkerhetsuppdatering för Windows XP (och Windows 8), som som annars inte längre får några uppdateringar. Uppdateringen skall skydda mot WannaCry-attacken.
      Windows Vista, 7 och 8.1 fick motsvarande uppdatering i mars. Windows 10 är inte sårbart.
      På Säkerhetsuppdatering för Windows XP SP3 (KB4012598) får man dock fel fil, WindowsXP-KB4012598-x86-Embedded-Custom-SVE.exe.
      Direktlänk till rätt fil (Windows XP SP3 på svenska): http://download.windowsupdate.com/d/csa/csa/secu/2017/02/windowsxp-kb4012598-x86-custom-sve_83fda8bb513115db20f024cecf43008fe8bc36c4.exe
      Mer läsning: Customer Guidance for WannaCrypt attacks
    • Av Lasse B
      Fråga.
      Uppdaterade Nvidia Grafik Drivrutin till Version 364.51.
      När jag sedan tittar i program, har det tillkommit ett program som heter Vulkan Run Time Libraries ?? Utgivare LunarG,inc Vad är det ?? och vad är det till för ??

GeForce Experience, är det enbbart till för spel ?? lika bra att ladda ner även det kanske ?? Eller ??

Obs ! Gjorde en ren installation av Grafikdrivrutinen, , de andra två, som tydligen är för spel bockade jag ur.

Skall jag återgå till tidigare grafik Drivrutin 362,00.

Behöver man så fort det kommer en ny version uppdatera till den nyare ??

Undra vad i så fall som skiljer dessa ?? Någon med ett svar, erfarenhet av detta.

Lasse B
    • Av hejsanhejsan
      Hej

Är Outlook säkert? Ställer den automatiskt rätt IMAP,POP3 och SMTP -servrar, för man kan inte gå in och se dem?
    • Av JoWa
      Uppdateringar för QuickTime för Windows har upphört, och alla som har QuickTime installerat råds att avinstallera det omgående.
      Alert (TA16-105A): Apple Ends Support for QuickTime for Windows; New Vulnerabilities Announced
    • Av essob
      http://thehackernews.com/2014/05/registry-hack-get-windows-xp-security.html
    • Av Lasse B
      Är för tillfället inloggad med ett lokalt konto.
      Om jag loggar in mig med Microsofts konto, måst jag hela tiden öppna det med ett lösenord.
      Kan man ta bort lösenordet  ? i så fall hur gör man det ??
      Har testat men inte lyckats.
      Vilket är att föredra ? det lokala kontot eller Microsofts konto.
      Visserligen kommer jag inte åt allt med det lokala kontot.
      Lasse B