Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

Andreas Stenhall

Felsök och lös problem med Store och Store Apps

Recommended Posts

Om du får problem med Store eller framför allt appar i Windows 8 finns det snabb hjälp att få. Ladda hem och kör felsökaren Windows Store App Troubleshooter så kollar den snabbt igenom din dator efter en mängd vanliga fel som kan uppstå med de komponenter som Store och apparna använder sig av.

Ladda hem: Felsökaren App Troubleshooter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

• Liknande innehåll

• Av JoWa
      Microsoft har i dag presenterat Windows 10 S, en version av Windows 10 som endast kan köra program från Windows Store.
      Edge är alltid standardwebbläsare, och standardsöktjänsten (”Bing och regionala sökleverantörer”) kan inte ändras i Edge och IE.
      Det här är Windows 10 S Vanliga frågor och svar om Windows 10 S
    • Av Andreas Stenhall
      Om man lägger till SYSTEM i lokala Administratörs-gruppen på Windows 8.1-datorer så slutar moderna appar att fungera, för nya konton som loggar in på datorn. Felkoder och meddelanden som följer är bland annat

Det går inte att öppna appen. Det har uppstått problem med <app namn>. Kontakta systemadministratören för hjälp att reparera eller installera om.samt  

Den här appen stöder inte det angivna avtalet eller så har det inte installerats.Läs mer om det på http://www.theexperienceblog.com/2014/07/04/adding-system-to-administrators-group-causes-modern-apps-to-fail-in-windows-8-1/
    • Av Dolly
      Store fungerar inte längre. Bara snurrar, startar inte. Inställningar visar bara "Behörigheter", inte de andra rubrikerna. Har läst i olika fora, försökt följa anvisningar, men inte lyckats. Alla andra appar fungerar. Finns det något enkelt sätt - förutom återställning eller ominstallation - att lösa detta problem?
    • Av 4011
      Hej!

En anledning till att jag inte har mitt Windows konto kopplat till min dator är att jag måste ange mitt lösenord varje gång jag loggar in, vilket jag tycker är lite drygt. (Ja, jag har bråttom!) Samtidigt vill jag att mina inställningar ska synkroniseras med mitt konto. Går det på något sätt att fortfarande vara inloggad på mitt konto utan att jag behöver skriva in mitt lösenord varje gång jag ska logga in? 

Uppdateras mina appar fortfarande även om jag inte är inloggad på mitt Windows konto?

• Av hejsanhejsan
      Har idag uppgraderat till 8.1.
      Har haft kamera appen som jag aldrig använt (jag har stationär dator).
      Hur använder man den? Kan inte hitta några svar när jag googlat.