Gå till innehåll

eklov
Gå till lösning Löst av eklov,

Recommended Posts

Hej, jag har/hade problem med Office 2010 (den konfigurerar vid uppstart) och jag tog bort Office med manuella metoden. Då fick jag åter samma problem i alla fall. Nu har jag dessutom sabbat Windows Update vid den manuella borttagningen, så nu får jag formatera och återinstallera hela datorn igen. Hur kan jag kopiera/exportera kalendern till en backupmapp? Måste jag göra skärmdumpar och sedan manuellt återställa kalendern? Mailen, konto och kontakter vet jag hur jag återställer/backupar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rubriken står Windows Live Mail och i texten Office 2010. Mest så inget missuppfattas...

 

Har du en Liveadress knuten till din kalender så lagras den ju online... ett bra sätt att kolla detta är att logga in på ditt Live och kolla kalendern. Finns allt där så är det lugna puckar, juh.

 

En Outlook, Hotmail eller Liveadress är helt klart underskattat. Funkar alltid perfekt i dessa avseenden.

 

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha...ok. Ja, efter lite sökande så hittade jag detta hos MS:

 

 

Article Summary

 

  • For your Windows Live Mail contacts to be backed up, you must first export them to your computer and then select them for backup.
  • You are currently unable to back up your Windows Live Calendar events.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • Lösning

PROBLEMET är LÖST!

Ändra så att både dolda filer och mappar samt bocka av "Dölj skyddade systemfiler" så att ALLTING visas i Utforskaren.

Gå till "C:\Users\användarens namn\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail".

I den mappen finns en mapp "Calendars". I den mappen finns en dold mapp som heter "DBStore". Döp om den till exv. "orig-DBStore" och kopiera in den gamla backupade mappen "DBStore". Simsalabim! Kalendern är där!

Kontakterna finns i mappen "C:\Users\användarens namn\AppData\Local\Microsoft\Windows Live". Döp om mappen "Windows Live" och kopiera in den gamla backupade "Windows Live"-mappen. Simsalabim, nu har du både kontakterna och kalendern i det nyinstallerade Windows Live Mail. Nu återstår att importera kontot och alla mailen från det gamla. Kontot måste du ha exporterat till backupmapp. annars får du skapa kontot från grunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...