Gå till innehåll

Stänga av pekplatta


frederik
Gå till lösning Löst av si3rra,

Recommended Posts

Jag kör W8 och skriver en del på datorn, problemet är att jag inte kan stänga av den f*cking pekplatta där ständigt skapar oreda i mina texter och det är jag helt ärligt ganska less på.

Det är en Fuji-Siemens PA 3553 med 4 gb och W8.

Så hur fimpar jag den förbannade pekplatta jag ändå aldrig använder?

Så alla Geeks,här, ta nu och hjälp en gammal Dansk där ungefär har varit här lika länge som Stenis, medlem 17 var jag vad jag minns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik, det låter som att du drabbats av något som jag tror de flesta användare av mobila datorer stöter på, faktumet att man kommer åt pekplattan och textmarkören åker åt skogen när man skriver.

 

Hur som helst, leta upp Mus i kontrollpanelen (Windows + W och skriv "mus" för att öppna Mus-inställningarna i den gamla hederliga kontrollpanelen). Om du har drivrutiner för pekplattan installerade borde det dyka upp en flik där du kan stänga av pekplattan. Hittar du något i Mus-kontrollpanelen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

si3rra, du räddade dagen, det funkar klockrent med fn+f6.

Jag har haft så mycket redigering p.g.a. den förbannade paddan att jag ibland trodde jag skulle få hjärnsläpp, nya tider stundar då jag skriver ganska mycket, tangentbordet är redan ganska slitit, vissa bokstavar är lite suddiga, men jag vet jo vart de finns.

Problemet löst!

Och tack till er alla från "åldermannen" där var på nätet redan på åttiotalet, innan www.* var spikad som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik, det låter som att du drabbats av något som jag tror de flesta användare av mobila datorer stöter på, faktumet att man kommer åt pekplattan och textmarkören åker åt skogen när man skriver.

 

Hur som helst, leta upp Mus i kontrollpanelen (Windows + W och skriv "mus" för att öppna Mus-inställningarna i den gamla hederliga kontrollpanelen). Om du har drivrutiner för pekplattan installerade borde det dyka upp en flik där du kan stänga av pekplattan. Hittar du något i Mus-kontrollpanelen?

 

Si3rra löste det for mig och egentligen borde jag själv ha fattat detta för länge sedan, men ibland är det smått komisk i efterhand, när ett så enkelt grepp fixar problemet och det har sannerligen varit.en pest att se hur text placerades lite överallt..

Markera denna tråd som "löst" tack ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

På min ACER stänger man också av musplattan med Fn + F7, men under Vista sköttes det automatiskt om man hade annat pekdon anslutet.

Kan man få i gång detta så slapp man ändra vid varje start. Någon som känner till detta?      :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min ACER stänger man också av musplattan med Fn + F7, men under Vista sköttes det automatiskt om man hade annat pekdon anslutet.

Kan man få i gång detta så slapp man ändra vid varje start. Någon som känner till detta?      :unsure:

 

Minns inte hur det var på Vista med detta, men på båda min lap med 7 pch min åtta håller "fn-6" kommandot även inför omstarter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...