Recommended Posts

I samband med att min leverantör moderniserade tekniken fick jag plötsligt halva hastigheten av vad jag hade före. Enligt min leverantör måste felet finnas på den här sidan av modemet. Kört felsökning och svaret blir den här enheten fungerar Status för enheten ser ni på bilden. Finns ju en hel del inställningar, vad jag vet så har jag inte ändrat något. Har också avaktiverat och aktivera, sökt efter ny drivrutin, den bästa är redan installerad blir svaret. Några tips?

Fakta: ADSL 12/24,Enligt bredbandsleverantören har jag 22 mb fram till modemet. Enligt bredbandstestet stannar hastigheten vid ungefär 10 mb.(före problemet ca. 17 mb) Testat med nytt modem med samma låga hastighet som resultat.

post-10868-0-01945300-1358694977.png

Redigerad av Andreas Stenhall
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laddar...
  • Liknande innehåll

• Av CGD
      Vår bärbara dator har tappat kontakten till Internet via det trådlösa nätverket som går till routern från Bredbandsbolaget. Kopplar jag via sladd är det inga problem. Det trådlösa nätverkskortet, ett Qualcomm Atheros visar att det fungerar helt felfritt.
      Har ni några förslag på hur jag skall kunna åtgärda felet.
      Det visade sig att våra telefoner inte heller kunde koppla upp sig. Hur det var med delarna i hemmabion kontrollerade jag aldrig. Men så plötslig fungerade allt igen! Märkliga fel.
    • Av Lugnagatan
      Hej!
      Önska någon kan hjälpa mig med mitt problem det är nämligen så att min dator är 2 månader gammal.
      Det är en Acer e1-570g, vid nyköp gick det fint att surfa men nu på senare tid går det (extremt) väldigt långsamt att surfa med tanke på datorns prestanda och minne blir jag väldigt skeptiskt. Jag har endast bytt virusskydd eftersom det tidigare var utgående men även med det tidigare installerat gick det långsamt.
      För övrigt fungerar internet hastigheten som det skall från leverantören.
      Speciellt långsam blir datorn när man har öppen flera flikar samtidigt.

Bifogar screenshot från aktivitetshanteran.
    • Av amiletto
      Efter att PC:n uppdaterats till windows 8 funkar inte firefox.
      Enligt netguard så kopplar det upp,
      men ingen sida laddas i browsern.
      Hastigheten på uppkopplingen är
      också OK enligt netgear.
      Proxy är avmarkerat.
      Något annat som brukar fela efter
      uppdatering?

Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
    • Av eklov
      Hej, se min andra tråd "nätverksskrivaren är offline trots att den är på". Nu undrar jag om jag kan installera skrivaren som lokal skrivare med USB-sladd till en PC trots att skrivaren samtidigt är nätverksskrivare. Om det går, undviker jag att skaffa en extra router, då antalet LAN-utgångar från min nuvarande router inte räcker.
    • Av eklov
      Jag har installerat skrivaren i nätverk och allt fungerade. En elektriker var här och bröt strömmen när dator och skrivare var på. Jag startade om datorn och allt verkade OK. Nästa dag var skrivaren offline. Nu försökte jag installera den på nytt, men installationsprogrammet hittar inte skrivaren, så "nästaknappen" är gråad, se bild. Någon som har en idé? Jag har startat om modemet utan förändring.
      Tilläggas kan: Jag har fiber in, en "Raycore-switch" med 8 separerade utgångar, ett Inteno-modem jag fått från ISP som är mitt nätverks central.

• Av Jakam
      Hej, har ett nätverksproblem. Ser ej andra datorn i nätverket. Stationära datorn kan se den bärbara på nätverket och skicka/hämta filer till den. Den bärbara ser inte alls den stationära datorn och kan alltså varken skicka/hämta filer dit. Spelar ingen roll om jag kör trådlöst eller kabel till routern. Har följande utrustning: stationär dator med Windows XP Pro, bärbar dator med Windows XP Pro, trådlös router D-link DIR-655. Alla tips mottages tacksamt!