Hur säkerhetskopierar jag Windows Live-mailen?

erik.l
 Share

Recommended Posts

Hej 

Var hittar jag mejlen i  Windows live mejl ?

vill göra backup manuellt

Hej.

katalogen hittar du här:

C:\Users\ditt_namn\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail  (välj visa dolda mappar)

Men du får en renare struktur om du väljer "arkiv" -> exportera meddelande. (i din Winmail.)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Ängegärd
      HEjSann & hallå!!!
      Önskar/hjälp tips på tillägg till Thunderbird för backup av e-postkonton. Är ute efter någon som tar backup på inställningar osv. Någon???
      TACKsam för hjälp!!!
    • By bonusvita
      Jag har en extra hårddisk, som jag brukar använda för backuper. Det är egentligen en intern disk utan snyggt ytterskal.
      Men nu senast när jag tänkte göra ytterligare backuper, så fipplade jag omkring och råkade tappa hårddisken i golvet. Ett fall på knappt en meter i ett trägolv. Och efter det så startar inte disken överhuvudtaget. Jag hör att den går igång, den börjar snurra, men den verkar inte få kontakt.
      Och jag har grejer på den disken som inte finns någon annanstans. Jag inser väl att slaget är förlorat och att dessa filerna är räddningslöst förlorade, men jag hoppas in i det sista. Finns det något sätt att rädda det som finns på hårddisken, hur gör man då?
    • By bmalm
      Når jag säkerhetskopierar mina diskar (C: och E:) samt lägger till en systemavbildning, hänger programmet efter ett tag (efter 97%). Säkerhetskopierar jag bara diskarna, går det bra. Sökerhetskopierar jag bara systemavbildningen, hänger sig programmet efter 88%.
      Jag använder "Säkerhetskopiera och återställ (Windows 7)", som finns i gamla kontrollpanelen.
      Jag använder en extern USB-disk, som jag bara har ansluten när jag ska göra backupen en gång per månad, så därför vill jag inte använda "säkerhetskopiering med hjälp av filhistorik".

Finns det någon som kan ge tips?
    • By rainerg
      Har tidigare kört gost på xp som har tagit hela hårddisken och har varit lätt att återställa

Finns det något liknande backupprogram för win 10 Har testat EaseUS Todo Backup Home på win 7 som verka ok
      Någon som har erfarenhet av detta program eller har ett annat bättre eller lika bra?
    • By Silverbird
      Hej!

Jag har använt Windows Live Mail i tre år utan problem. Fram till i går. Jag kan nu bara ta emot e-post. Jag kan inte skicka e-post. När jag skall skicka får jag upp två felmeddelanden. Se bifogade filer. Någon som har en förklaring och helst en enklare lösning än ominstallation. Vid en ominstallation tappar jag all e-post och alla kontakter. Nu kan jag visserligen spara ner all e-post men kanske finns det någon bättre och enklare variant. Jag gjorde en systemåterställning men, inte helt oväntat, så fanns felet kvar. Vad kan ha hänt?

• By Tony
      Hej.
      Har helt plötsligt fått problem med inkommande e-post på ett av mina tre konton på Windows live mail. Två av dem fungera perfekt, men det tredje kommer det upp "Windows Live Mail Fel-ID 0x800488FE.
      Vad är det? Verkar lite konstigt då de andra två kontona fungerar utan anmärkning.
      Tony.